به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام احمد رضایی روز پنجشنبه در همایش بزرگ 'رسول رحمت' و نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن خراسان جنوبی در بیرجند افزود: وظیفه ما در عصر حاضر بسیار سنگین است چون همه گرفتار آسیب های اجتماعی شده ایم.
وی بیان کرد: توجه نکردن ما به این انقلاب بزرگ سبب شده گروه هایی از دل اسلام تشکیل شود که هیچ کس را قبول نداشته و فقط منیت بین آنها وجود دارند در حالیکه می دانند ابزار دست شیطان هستند.
وی بعثت را بزرگترین واقعه مهم تاریخ بشریت دانست و گفت: بعثت نوری بود که به جامعه بشریت عرضه شد چرا که قبل از این واقعه مهم انسان ها از دایره انسانیت خود خارج شده بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از بعثت انسان ها مسیر سعادت را گم کرده، اسیر شقاوت، ذلالت، گمراهی و بدبختی شده بودند.
وی با اشاره به خطبه 89 نهج البلاغه بیان کرد: در این خطبه آمده است با سختی هایی که پیامبر رحمت متحمل شد با طلوع خورشید اسلام، بشریت به مسیر خود برگشت؛ پیامبری که می فرماید هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشده و اینها همه برای هدایت بشر است.
رضایی گفت: قبل از اسلام فتنه ها، قتل ها، جنایت ها و آدم کشی هایی وجود داشت که امروز اگر غافل شویم جهان اسلام به این سمت می رود لذا وظیفه ما بسیار سنگین است.
وی یادآور شد: پیامبر (ص) برای خاموش کردن فتنه ها آمد و ما ضمن اینکه این راه را ادامه می دهیم نباید بگذاریم چهره اسلام مخدوش شود و برخی در عالم اسلام فتنه گری کنند.
وی از بعثت به عنوان انقلاب بزرگی برای جهل زدایی از چهره بشریت یاد کرد و گفت: زمانی که رنگ ها بر همه چیز غلبه یافته و منیت ها و جهل حاکم شده بود خداوند پیامبر را برای نجات انسان ها فرستاد و انقلاب بزرگی در جهان بشریت اتفاق افتاد.
7557*3028