به گزارش پارس نیوز، 

 اسماعیل زمانی در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اشتغال پایدار از ظرفیت بالایی برخوردار است و خبرنگاران برای تحقق این مهم به کمک ما بیایند.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند، ایجاد زیرساخت های حوزه رسانه ای را از برنامه های امسال این منطقه عنوان کرد و گفت: در سال جاری به دنبال ساماندهی خبرنگاران و رسانه ها در منطقه آزاد اروند هستیم و امید است در بتوانیم برنامه ای مدون در این زمینه به اجرا بگذاریم.
وی ادامه داد: امروز رسانه ها در معرفی، جذب سرمایه گذار و گردشگر برای مناطق آزاد نقشی اساسی دارند و می توانند با معرفی درست پتانسیلهای منطقه سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در این منطقه نمایند.
زمانی از تمایل منطقه آزاد اروند در راه اندازی رشته خبرنگاری در دانشگاه علمی کاربردی این منطقه خبر داد و گفت :در سال جاری تلاش می کنیک رشته خبرنگاری را به رشته های این دانشگاه اضافه نماییم تا خبرنگاران آبادان و خرمشهر به راحتی بتوانند در این رشته تحصیل نمایند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به چالش های پیش رو رسانه ها در منطقه آزاد اروند گفت : با بالا بردن سطح علمی خبرنگاران حوزه خبر در منطقه آزاد اروند می توان شاهد شکوفائی و رونق منطقه بود چرا که خبرنگاران می توانند در توسعه منطقه نقش مهمی داشته باشند.
محسن بهاروند افزود: امروز سواد رسانه ای نه تنها برای خبرنگاران بلکه برای مدیران هم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل باید به این سمت حرکت کنیم.
وی گفت: کار در رسانه ها نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده به طوریکه تولیدات دیجیتالی اعم از تولید فیلم، عکس و اینفوگرافی امروز در رسانه ها فضای جدیدی ایجاد کرده و ما باید از این فضا استفاده بهینه نماییم.
بهاروند نقش رسانه های مدرن در فضای مجازی را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت : امروزه رقابت در شبکه های اجتماعی موضوعی است که مورد توجه کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه قرار گرفته است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان تصریح کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی درست، کمک می کنند که کارها در مسیر درست قرار گیرد تا مدیران بتوانند برای رفع مشکلات و چالش ها بهترین تصمیم را بگیرند .
وی در ادامه به ظرفیتهای خبرگزاری ایرنا و دانشکده خبر اهواز برای ارتقاء سطح دانش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در این زمینه منظقه ازاد اروند را کمک نماییم.