به گزارش پارس نیوز، 

 نقی محمدنژاد ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز حوزه سینما در حال زیان‎دهی است اما سیاست کشور این است که در ساخت سینما و بازسازی بودجه دولتی لحاظ نشود و بخش خصوصی وارد شود و در این راستا حوزه هنری و بخش خصوصی سرمایه‎گذاری انجام می‎دهند.

وی گفت: برای نوسازی سینماها در گرگان و گنبدکاووس بخش خصوصی وارد شدند و در حال حاضر بخش خصوصی وارد شده و در سال 1397 سینمای بهمن گرگان مورد بازسازی و ساخت سالن چندمنظوره انجام می‎شود.

رئیس حوزه هنری استان گلستان مسئولان مدیریت شهری و مدیران دستگاه‎های اجرایی برای ساخت این سینما مساعدت و همکاری داشتند، افزود: از نظر حوزه هنری سینماهای استان گلستان ایمن نیستند و این نکته در نظر گرفته شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه بیش از 5 دهه از عمر سینماهای استان گلستان می‎گذرد، افزود: با توجه به معماری‎هایی که این سینماها دارند نیاز است که بازسازی اتفاق بیفند.

وی یادآور شد: به معنای واقعی از ظرفیت هنرمندهای استان گلستان استفاده نمی‎شود و هنرمندان استان گلستان در برنامه‎های برون‎مرزی و کشوری خوب درخشیدند.

رئیس حوزه هنری استان گلستان یادآور شد: توجه به هنرمند سبب رویش و سبب تولید بهتر و شکوفا شدن هنر استان و ملی می‎شود و توجه در ابعاد مختلف باید اتفاق بیفتد برای این موضوع باید برنامه‎ریزی شود.

محمدنژاد افزود: در بهمن ماه سال 1396 با شورای اسلامی شهر گرگان نشستی داشتیم تا در طراحی‎های شهری از توانمندی‎های هنرمندان استان گلستان و شهری استفاده شود و اعتراض خود را به مسئولان خواهیم رساند که اگر در طراحی‎های شهری از هنرمند داخلی استفاده نشود معترض می‎شویم.

وی گفت: در 6 بخش هنری فعالیت می‎کنیم و نزدیک به یک‌هزار و 100 هنرمند در سطح استان همکاری داریم و هنرمندان استان قطعا فراتر از این تعداد هستند.

رئیس حوزه هنری استان گلستان تاکید کرد: با نشستی که با هیئت مدیره خانه مطبوعات داشتیم بنا شد که اصحاب رسانه‎ استان گلستان بتوانند از سینماهای حوزه هنری به صورت نیم‎بهاء استفاده کنند.

محمدنژاد افزود: مستندی بنا داشتیم در پاسداشت مقام استاد لطفی تولید کنیم که در سال 1395 مطرح شد و تهیه کننده و کارگردان و عوامل آن مشخص شدند اما بخشی از کارهای پژوهشی که انجام شده بود این طرح به نتیجه نرسید و مستندی که بنا داشتیم تولید کنیم به نتیجه نهایی نرسید و امید داریم این موانع برطرف شود و خانواده مرحوم و دستگاه‎ها همکاری لازم را داشته باشند تا یک مستند در خور استاد لطفی تولید شود.