به گزارش پارس نیوز، 

 حالا چهار هفته‌ای از آغاز اکران نوروزی هفت فیلم‌ «مصادره»، «به وقت شام»، «خرگیوش»، «لونه زنبور»، «لاتاری»، «فراری» و انیمیشن «فیلشاه» می گذرد و همچنان عنوان پُرفروش‌ترین فیلم در میان این آثار به «مصادره» نخستین ساخته مهران احمدی اختصاص دارد.
البته «مصادره» تا پیش از این هفته نیز عنوان پُرفروش‌ ترین های هفته را نیز به خود اختصاص داده بود که بالاخره بعد از چهار هفته «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان جای این فیلم را در صدر جدول پُرفروش‌های هفته گرفت.
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نیز این هفته 40 میلیون تومانی بیشتر از «مصادره» فروخت تا در رده دوم قرار گیرد.
انیمیشن «فیلشاه» نیز هر چه از زمان اکران آن گذشت مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کرد و این هفته نیز با فروش نسبتاً قابل قبولی بعد از فیلم سینمایی «لونه زنبور» در مکان پنجم پُرفروش ها جای گرفت.
فیلم سینمایی «فراری» نیز هر چند 20 میلیونی نسبت به هفته گذشته فروش بیشتری داشته است اما همچنان عنوان ناکام‌ترین فیلم گیشه را به خود اختصاص داده است.

** لاتاری
به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «لاتاری» هفته جاری با فروش یک میلیارد و 887 میلیون عنوان پُرفروش‌ترین فیلم هفته را به خود اختصاص داده است.
این فیلم در مجموع نیز پس از 4 هفته نمایش در 180 سالن سینما با فروش شش میلیارد و 448 میلیون تومان عنوان سومین فیلم پُرفروش اکران نوروزی را از آن خود کرده است.
«لاتاری» سومین ساخته بلند محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است که به موضوع قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس توجه دارد.
حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، نادر سلیمانی، مهدی زمین پرداز، علیرضا استادی، جواد عزتی، زیبا کرمعلی و مهسا باقری در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

** به وقت شام
دومین فیلم پُرفروش این هفته مختص تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم «به وقت شام» است که فروش هفتگی یک میلیارد و 872 میلیون تومان را تجربه کرده است.
این فیلم بعد از چهار هفته نمایش در 185 سالن سینما در مجموع شش میلیارد و 820 میلیون تومان فروش داشته و در رده دوم پُرفروش‌ترین فیلم‌های اکران نوروزی قرار دارد.
فیلم «به وقت شام» که با موضوع داعش و جنایت‌های این فرقه ساخته شده، داستان دو خلبان ایرانی را روایت می‌کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش خارج کنند اما با سقوط هواپیمای آنها، به سرنوشتی عجیب دچار می‌شوند.
«به وقت شام» در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، در هشت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.
در این فیلم بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر و هنرمندان خارجی چون پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، لیث مفتی، منذر زین الدین، جوزیف سلامه، علی سکر، محمد شعبان و سامر خلیلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«به وقت شام» به تهیه کنندگی محمد خزاعی، محصول رسانه فرهنگی هنری اوج است که به دلیل صحنه‌های خشن مرتبط یا جنایت های داعش، با محدودیت سنی زیر 12 اکران شده است.

** مصادره
اما فیلم سینمایی «مصادره» که سه هفته‌ای صدر پُرفروش‌ها را قرق کرده بود این هفته با دو پله سقوط در رده سوم قرار گرفت. این فیلم درهفته جاری یک میلیارد و 873 میلیون تومان فروش داشت.
«مصادره» پس از چهار هفته نمایش در 177 سالن سینما در مجموع فروش 9 میلیارد و 281 میلیون تومان داشته و همچنان با اختلاف سه میلیارد در صدر پُرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی قرار دارد.
فیلم سینمایی «مصادره» نخستین ساخته مهران احمدی و به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی، داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران را روایت می کند که درگیر ماجراهایی می شود.
هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...»

** لونه زنبور
فیلم سینمایی «لونه زنبور» نیز مانند این چهار هفته‌ای که از اکران آن می‌گذرد باز هم در رده چهارم پُرفروش‌های هفته قرار گرفت. این فیلم درهفته جاری یک میلیارد و 50 میلیون تومان فروش داشته است.
«لونه زنبور» بعد از 4 هفته نمایش در 157 سالن سینما در مجموع چهار میلیارد و 977 میلیون تومان فروش کرده که در رده بندی فروش کلی فیلم های اکران نوروزی نیز در رده چهارم قرار دارد.
این اثر سینمایی کمدی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی، داستان دو سارق خرده پا را روایت می کند که با تحویل گرفتن جعبه ای وارد ماجرایی بزرگ می شوند.
پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، رعنا آزادی‌ور، هومن برق نورد، سیاوش چراغی‌پور و فرید سجادی حسینی بازیگران «لونه زنبور» هستند.

** فیلشاه
اما شاید لقب موفق‌ترین فیلم این روزهای اکران را باید به انیمیشن سینمایی «فیلشاه» داد که هر چه از نمایش آن گذشت بر میزان مخاطبانش اضافه شد.
این انیمیشن که با هدف جلب نظر مخاطب کودک و نوجوان اکران شد، طی هفته‌های گذشته فروش ناامید کننده‌ای داشت اما این روزها با استقبال مخاطبان روبرو شده و به جمع باشگاه میلیاردی های فروش نوروزی پیوسته است.
«فیلشاه» این هفته 514 میلیون تومان فروش داشته است و در مجموع نیز پس از چهار هفته نمایش در 102 سالن سینما، یک میلیارد و 640 میلیون تومان فروش کرده که در فروش هفتگی و کلی در مکان پنجم قرار دارد.
داستان انیمیشن «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.
این فیلم انیمیشن ساخته هادی محمدیان به تهیه‌کنندگی حامد جعفری در جشنواره فیلم فجر به دلیل اینکه در گونه انیمیشن ساخته شده بود مورد قضاوت داوران قرار نگرفت.

** خرگیوش
اما مکان ششم اکران هفتگی سینما نیز به فیلم سینمایی «خرگیوش» اختصاص دارد که این هفته فروشی بهتر از 288 میلیون تومان نداشته است.
این فیلم در مجموع نیز بعد از چهار هفته نمایش در 73 سالن سینما یک میلیارد و 286 میلیون تومان فروش کرده است.
فیلم سینمایی «خرگیوش» که بدون حضور در جشنواره فیلم فجر پا به اکران نوروزی گذاشته در گونه کمدی - اجتماعی ساخته شده و محصول سال 1395 است.
این فیلم به کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی است و در خلاصه داستان آن آمده: هیچ شبی مث امشب نیست... .
بابک حمیدیان در کنار همسرش مینا ساداتی و سیامک انصاری، جواد عزتی، پانته‌آ سیروس، مانیا علیجانی، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا و مینا ساداتی تیم بازیگران «خرگیوش» را تشکیل می دهند.

** فراری
فیلم سینمایی «فراری» که باید عنوان ناکام محض در اکران نوروزی را به آن اختصاص داد این هفته نیز فروشی بیشتر از 76 میلیون تومان نداشت.
این فیلم در مجموع چهار هفته نمایش در 30 سالن سینما 287 میلیون تومان فروش کرده است و همچنان در رده هفتم، هفت فیلم اکران نوروزی قرار دارد.
فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری است که در آن محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز و رضا داوودنژاد ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «فراری» درباره دختری است که از شهرستان به تهران می آید و تلاش می‌کند تا با خودروی فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می شود.
به گزارش ایرنا، میزان فروش فیلم های اکران نوروزی این هفته نشان از افزایش مخاطب و رشد فروش فیلم ها دارد و به نظر می رسد تنوع فیلم ها بر روند افزایش فروش فیلم ها تاثیر مثبت داشته است.
فراهنگ**9246**1055