به گزارش پارس نیوز، 

این رمان با عنوان «سقوط گوندولین» در حالی نوشته شده است که «تالکین» در زمان جنگ جهانی اول در بیماستان بستری بود و حالا توسط پسرش «کریستوفر» ویرایش شده است. داستان کتاب درباره شهری زیبا و پررمز و راز است که توسط نیروهای سیاهی نابود می‌شود و «تالکین» آن را اولین داستان واقعی در سرزمین میانی توصیف کرده است.

انتشار رمان جدید خالق «ارباب حلقه‌ها»

«سقوط گوندولدین »که قرار است در ماه اوت 2018 منتشر شود، دومین اثر «تالکین» پس از «داستان برن و لوثین» (۲۰۱۷) است که در دو سال اخیر منتشر می‌شود. این رمان توسط «آلن لی» تصویرگری شده که پیش‌تر در داستان‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» نیز با «تالکین» همکاری داشته است.

«جان رونالد روئل تالکین» معروف به «جی آر.آر تالکین» سوم ژانویه 1892 به دنیا آمد. این نویسنده و زبان‌شناس انگلیسی از سال 1925 تا 1959 استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. او علاوه‌ بر کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» که معروف‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام‌های «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل» و «می‌رود راه پیوسته تا آن سو» را نوشته ‌است. «تالکین» علاقه‌ وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت و شاید تنها کسی باشد که 15 زبان ساخته ‌است.

«تالکین» پس از درگرفتن جنگ جهانی اول، از سال 1916 تا 1920 در ارتش انگلیس خدمت می‌کرد. او طی دوران فعالیت در کالج «پمبروک» دو رمان نوشت. اولین قسمت رمان‌های «هابیت» سال 1937 منتشر شد.

او بعد از آن تا سال 1949 مجموعه رمان «ارباب حلقه‌ها» را به نگارش درآورد. این رمان‌ها که قرار بود تنها دو جلد باشد به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌ رمان‌های تاریخ ادبیات انگلیسی تبدیل شد که تاکنون بیش از 150 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این نویسنده‌ مطرح در دوم سپتامبر سال 1973 در سن 81 سالگی بدرود حیات گفت.