به گزارش پارس نیوز، 

سفر به فضا برای علاقه مندان به فضانوردی و دنیایی فراتر از آنچه وجود دارد همانند یک رویا می ماند اما در سالهای اخیر بارها درباره این مساله صحبت شده است و حالا این رویا به حقیقت نزدیک می شود. در روز پنجشنبه در رویداد Space 2.0 Summit در سن خوزه کالیفرنیا ، اوریون اسپن هتل فضایی خود را معرفی کرد و اعلام داشت که رزرو این هتل به طور رسمی آغاز شده است.

اولین هتل لوکس در فضا!‏ (+عکس)
اولین هتل لوکس در فضا!‏ (+عکس)

در حالیکه اقامت در فضا شاید دیوانگی به نظر برسد ، اما جالب است بدانید اوریون اسپن تنها شرکتی نیست که چنین پیشنهادی ارائه کرده است ، اوایل سال 2018 یک شرکت فضایی دیگر با نام بیگلو اسپیس اوپریشن اعلام داشت که تا سال 2021 امکان اقامت در هتلی در فضا را فراهم می کند.

اوریون اسپن هتل خود را یک استیشن فضایی معرفی کرد که ظرفیت شش نفر را دارد که دو نفر از آنها از جمله خدمه هتل به شمار می روند. این شرکت سفری 12 روزه را در پکیج خود ارائه کرده است که بر اساس آن افراد 200 مایل از سطح زمین دور می شوند. میهمانان می توانند جاذبه صفر را تجربه کنند و نورهای شمالی و جنوبی را از نزدیک و متفاوت تماشا کنند.

این هتل هر 90 دقیقه به دور زمین می چرخد و میهمانان این هتل می توانند هر 24 ساعت ، 16 طلوع و غروب خورشید را تماشا کنند.

اما اقامت در چنین هتل رویایی و متفاوتی چقدر هزینه خواهد داشت ؟ قطعا تجربه ارزانی نخواهد بود. رزرو این هتل از 9.5 میلیون دلار برای هر نفر آغاز می شود. افرادی که می خواهند در لیست انتظار قرار بگیرند نیز می بایست 80000 دلار بعنوان پیش پرداخت بپردازند.زمانی که هتل آماده و افتتاح شد این شرکت با میهمانانی که در لیست انتظار قرار گرفتند تماس می گیرد تا از تاریخ حرکت و اقامتشان مطلع شوند. پیش بینی می شود چنین ایستگاه فضایی تا اواخر سال 2021 افتتاح شود و اولین میهمانان آن بتوانند در سال 2022 آن را تجربه کنند.