ارائه تسهیلات در قالب وام 10 میلیون تومانی به اهالی قلم در سال جاری انجام شد، اما برخی از متقاضیان از غیر فعال بودن این سامانه ثبت نام خبر می‌دهند و اعلام نارضایتی دارند.

در این خصوص با نیکنام حسین‌پور سرپرست موسسه خانه کتاب گفت‌وگویی انجام شد تا روند اعطای تسهیلات تشریح شود.

حسین‌پور در این رابطه خاطر نشان کرد: با حمایت‌های معاونت فرهنگی وزارت ارشاد وام 10 میلیون تومانی به اهالی قلم تخصیص یافت. اما لازم به توضیح اینکه با توجه به اینکه ثبت نام و دریافت اطلاعات از طریق سایت انجام شده، پردازش اطلاعات متقاضیان هم پس از ثبت نام انجام شد و با توجه به محدود بودن منابع و تعداد بی شمار متقاضیان با پرشدن سقف اعتبار، سایت غیر فعال شد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع محدود است و متقاضیان نامحدود پس بدین جهت است که سقف اعتبار به اتمام رسیده و دیگر ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، بیان داشت: از 28 بهمن ماه تا به امروز حدود 400 نفر ثبت نام کرده‌اند، البته برخی از ثبت‌نام کنندگان مدارکشان نقص داشته و برخی شرایط لازم را نداشته‌اند، بر این اساس آمار نشان می‌دهد حدود 200 نفر حائز شرایط دریافت وام هستند، از این رو احتمالا با هماهنگی که با معاونت فرهنگی انجام خواهد شد تلاش داریم حدود 50 نفر هم به این میزان افزوده شود.

سرپرست خانه کتاب در پاسخ به این پرسش که دیگر ثبت نامی صورت نمی‌گیرد، گفت: سقف میزان اعتبار تمام شده است؛ اما قرار است جلسه اعطای وام بزودی در معاونت فرهنگی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود، افرادی که طی 5 سال گذشته سه عنوان کتاب (حوزه بزرگسال) و 4 عنوان کتاب (حوزه کودک و نوجوان) منتشر کرده باشند، می‌توانند از این وام بهره مند شوند. اهالی قلم می‌توانند برای دریافت این تسهیلات، بدون حضور در محل موسسه و فقط با مراجعه به سایت اهل قلم به نشانی www.ahleghalam.ir اقدام کنند. همچنین، پرداخت این تسهیلات به دلیل محدود بودن میزان وام، بر اساس اولویت در ثبت نام به متقاضیان اعطا می‌شود.