مرجانه گلچین بازیگر پرکار سینما و تلویزیون ایران امروز شمع تولد 49 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

مرجانه دلدار گلچین پدرش را در کودکی ازدست داد. وی در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. از مهمترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به شب بیست و نهم (علی رخشانی) و دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) و بی قرار و چشمهایم برای تو و سریال آیینه و… اشاره کرد.

گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خانواده به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی "آینه" پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

بازی در نقشی جدی و متفاوت در سریال نفس گرم یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می‌آید.

وی برای مدتی حدود ده سال از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سوره است.

تولد 49 سالگی بازیگر زن محبوب/عکس

گلچین در بیش از 20 اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته که از جمله مهم ترین آنها می توان به سلام به انتظار، بی‌قرار، چشمهایم برای تو، چهارشنبه عزیز، دو نیمه سیب، دیدار در استانبول ، رانده شده، شب بیست و نهم، پرنده کوچک خوشبختی، گل مریم و قصه زندگی اشاره کرد.

تولد 49 سالگی بازیگر زن محبوب/عکس

سر دلبران ، نقطه سر خط، راه در رو، سه دونگ، سه دونگ، دارا و ندار، خوش‌نشین‌ها، شمس‌العماره و بزنگاه از جمله آثاری هستند که گلچین در تلویزیون از خود به یادگار گذاشته است.