سیدمحمد بطحایی درباره شایعاتی مبنی بر مطرح شدن طرح استیضاحش در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: استیضاح را حق نمایندگان مجلس می‌دانم و اگرچه بنده چند ماه بیشتر نیست که کار خود را آغاز کرده‌ام اما نمایندگان مجلس به این مسائل که وزیر چه مدت زمانی بر سر کار بوده، کاری ندارند.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: نمایندگان مجلس هر زمان احساس کنند برای رفع مشکل دستگاه اجرایی و افزایش کارایی وزارتخانه مربوطه نیاز به استیضاح است، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام می‌کنند.

وی مطرح شدن اخبار استیضاحش در مقطع کنونی را شیطنیت برخی رسانه‌ها عنوان و اضافه کرد: پس از مطرح شدن این خبر کنکاش کردم که منشأ و منبع این خبر در مجلس را بیابم که راه به جایی پیدا نکردم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه موضوع استیضاح، وجود تخلفات در زمان مدیریت وی در صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان شده است، گفت: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی است و از جانب من همکاری‌هایی با این کمیسیون برای تدوین گزارش نهایی نیز صورت گرفته است لذا استیضاح در این زمینه نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد؛ ضمن اینکه تلاش من برای یافتن نماینده یا نمایندگان طراح استیضاح بی فایده بود و این موضوع فقط از طریق چند رسانه خاص مطرح شده است./

پایان پیام