پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- شکست پروژه های آزادی یواشکی هزینه زیادی بر دست معارضان فرهنگی گذاشته است. معصومه علی نژاد نتوانست پروژه تعارض فرهنگی را در آزادی یواشکی دنبال کند و در نهایت با استفاده از تصاویر خصوصی افراد و انتشار آن به دنبال لایک و جمع کردن فالوور رفت. این روزنامه نگار پناهنده اخیرا با راه اندازی کمپین های پشت سرهم که هر کدام شکست جدید برایش رقم زد، به دنبال بحران سازی فرهنگی است که متاسفانه در داخل نیز عده ای با اشتباهات خود به موضوعات آنها می افزایند. از چند سال قبل بی بی سی فارسی در جمع فرهنگی ورود جدی ای پیدا کرد و با ساخت دو مستند با موضوع همجنسگرایی علنا این موضوع را به یک سوژه رسانه ای مبدل ساخت. مستند اول با موضوع فرار همجنسگرایان در ایران به ترکیه کشیده شد و در آنجا زندگی همجسنگرایان در یک کشور دیگه به تصویر در آمد. هرچند این مستند با بازخورد اجتماعی همراه نبود اما اولین مستند با موضوع همجنسگرایی فارسی زبانان در خارج از مرزها بود.

بار دیگر بی بی سی به مسئله همجسنگرایان در قالبی جدید پرداخت. مسئله ای که توجه زیادی به پا کرد و با انتشار اسناد خلاف واقع فرد مدعی در این مستند، هیاهوها خوابید. اما بی بی سی فارسی خط مسئله همجنسگرایی را رها نکرده است. گزارشات مختلفی پرامون آزارهای جنسی در ایران منتشر نمود. حتی در تشییع آیت الله هاشمی گروهی این خط را در داخل دنبال کردند و با موضوع « نبود امنیت برای زنان در جامعه» رسانه ای کردند. توییت یک خبرنگار اصلاح طلب پیرامون ناهنجاری های جنسی و در واقع آزار جنسی موجب شد تا گروه های مختلف پیرامون آن تولید محتوا داشته باشند.

اما آنچه عجیب به نظر می آید خط جدید بی بی سی فارسی از یک ماه گذشته به این سمت است. برنامه صد زن در شبکه جهانی بی بی سی فارسی با مسئله زنان و جامعه به موضوع همجنسگرایی زنان، آزار و تجاوز به زنان و... دستور کار این شبکه قرار گرفت. پورن محوری برنامه صد زن در تلگرام کار را به جایی رساند که شبکه بی بی سی رسما در حساب رسمی خود از کاربران خواست تا تجربیات همجنسگری و روابط خارج از چارچوب و شرع خود را به صورت مکتوب برای این شبکه ارسال و آنها در فضای عمومی کشور به صورت صوت منتشر نمایند.

بی بی سی فارسی حالا منبعی برای قرائت نوشته های جنسی و بهتر است گفت  « نوشته ها پورن » شده است. توجه ویژه بی بی سی فارسی بر صدا گذاری بر متن های پورن هم به نوع خود جالب است.

این تازه آغاز ماجراست. گزارش های پی در پی بی بی سی در غفلت ده ها نهاد فرهنگی به جایی رسیده که به اسم دفاع از حقوق زنان و مبارزه با نقض آشکار حق زن در آزادی اجتماعی، مستندهای و گزارشات مختلفی را پیرامون روابط آزاد دهنده جنسی، آزار جنسی و... تولید کند. هرچند تولیدات بی بی سی فارسی پیرامون آزار خیابانی و دفاع از حقوق زنان است اما گزارشان چیزی جز پورن گرافی و طرح مباحث پورن نیست. مطالبی که بی بی سی فارسی در قالب صوت در شبکه های اجتماعی منتشر میکند با واژه هایی چون « روابط با دوست پسر» ، « رابطه خارج از عرف»، « سرکوب آزادی جنسی»، « ضرورت حقوق همجنسگرایان» و ... است. در آخرین گزارش این شبکه بدون هیچ نوع اعلام آماری و مستندات و بررسی های جامعه شناختی و با استفاده از شیوه القاگری در رسانه، مدعی می شود که « آزار های جنسی در مکان های عمومی ایران فراگیرتر است».

شکست بی بی سی فارسی در جهت دهی سیاسی و ریزش مخاطبان با آمدن شبکه های اجتماعی موجب شده تا بی بی سی فارسی دست به پورن گرافی و پورن محوری در برنامه های خود بزند. موضوعی که با استفاده از شبکه های اجتماعی دستور کار این رسانه ی انگلیسی قرار گرفته و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. ایکاش نهادهای فرهنگی و مراکز علمی برای پاسخ به این ادعاها و جواب گزارهای غیر واقعی و اختلال بیماری مباحث مطرح شده در این رسانه پاسخی استدلالی میدادند تا جامعه فریب رنگ عوض کردن این رسانه پیرِ استعمار را نخورند.