به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفا چاوش اوغلی،تهیه کننده برنامه هدف از ساخت «هوای تازه» را اینگونه شرح داده است: در این برنامه می‌خواهیم بگوییم یک فیلم خوب می‌تواند نسخه‌ای دارویی یک پزشک از نظر روانشناسی باشد و همچنین یک فیلم می‌تواند در ذهن و روح آدمی فروپاشی به وجود آورد.

در«هوای تازه» شش فیلم ایرانی با حضور کارگردان اثر مورد بررسی قرار می گیرد و چهار فیلم منتخب از فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور روانشناسان بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

«360 درجه» ساخته سام غریبیان، «ربوده شده» اثر بیژن میرباقری، «ملکه» ساخته باشا آهنگر، «چهل سالگی» اثر علیرضا رییسیان فیلم هایی است که با حضور کارگردانان آنها در استودیو برنامه تحلیل می‌شود.

«مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی و «برادرم خسرو» اثر احسان بیگلری دو اثر سینمایی دیگری است که در برنامه با حضور روانشناس بالینی مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

تهیه کننده و کارگردان «هوای تازه» به فیلم های سینمایی خارجی اشاره کرده و گفته است: «تلقین» با موضوع رویابینی اثر کریستف نولان، «سکوت بره ها» با موضوع اختلال خودشیفتگی ساخته جانان دنی، «ذهن زیبا» با موضوع اسکیزوفرنی ساخته ران هاوارد و «دیوانه از قفس پرید» با موضوع شخصیت ضد اجتماعی اثر میلوش فورمن، چهار اثر سینمایی خارجی هستند که در برنامه با حضور دکتر مسعود درخشانی، دکتر رضا شهلا و دکتر سیدمحمد حیدر حسینی روانشناس بالینی و روانکاو مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

اجرای برنامه را دکتر حسن ندایی بر عهده دارد که در فضای دکور برنامه که در یک کافی شاپ طراحی و اجرا شده با مهمانان برنامه به گفتگو می‌پردازد.

«هوای تازه» در 10 قسمت 30 دقیقه ای هم اکنون در مرحله صداگذاری است.

عوامل برنامه عبارتند از: صفاچاوش اوغلی(کارگردان نویسنده و تهیه کننده) ، سید ضیا هاشمی (مشاور ه پروژه)، سروش فرد، (جانشین تهیه) ،کامبیز قوام زاد (مدیر تصویر برداری)، آرمان جامعه (فیلمبردار)، سروش فرد (مدیر تولید).

57244