پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مهدی دزفولی- آیت الله بهشتی از آن دست سیاستمداران کاملا عملگرای صادق و در عین حال انقلابی هوشمند بود.

بهشتی به دلیل همین خصوصیت های خاصش بود که از همه طرف تخریب می شد. عده ای او را افراطی می دانستند و عده ای تفریطی و آخر هم قربانی همین دو طیف شد.

روحانی که با اکثریت روحانیون دیگر متفاوت بود و این تفاوت ها از تحصیلات دانشگاهی در عین حوزوی بودن وی، تا تسلط بر زبان انگلیسی و آلمانی و عربی تا اهل مطالعه مطالب روز آن ایام همانند کاپیتال مارکس و متون هگل تا اهل فلسفه بودنش و ... را شامل می شد و بروز داشت. آخر سر هم در سال های پایانی عمرش "حزب جمهوری اسلامی" را بنیان گذاشت که نشان از تفکرات به روز وی و روحیه جمع گرایی وی داشت.

بهشتی هیچ وقت درست فهم نشد، هیچ وقت درست شناخته نشد و همچنان مورد غفلت است.

اما دقیقا جمهوری اسلامی به مدیرانی همانند بهشتی و بهشتی ها نیاز دارد، اما بهشتی یک نفر بیش نبود. یک نفر که حقیقتا یک امت بود اما با رفتنش هیچگاه جای خالی وی پر نشد و پر نمی شود.

همین شخصیت دقیقا با همین مختصات شخصیتی همیشه برای من قهرمان بوده و هست. قهرمانی که هیچگاه از ندزکی ندیدمش و 7 سال پس از شهادتش به دنیا آمدم، اما همچنان برای من مهم و کلیدی است. انسانی که همیشه به او و تفکراتش علاقمند بودم و هستم و همچنان علاقمند هستم درباره وی بیشتر و بیشتر بدانم و نگاه ها و تفکراتش را ترویج کنم. سال 1394 بود که مستند حزب جمهوری اسلامی را به همین دلیل ساختم و همچنان امیدوارم که بتوانم برای این گسترش فکری آیت الله بهشتی کاری انجام دهم.

حجم ویدیو: ۲۷.۴۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۷