شهابی کارگردان گفت: برخی از فیلم‌ها اسپانسر‌هایی در اختیار دارند که در زمان تولید و اکران تبلیغات زیادی انجام دادند، پولشویی در سینما نگران کننده است.

حسین شهابی کارگردان فیلم «آزاد به قید شرط» درباره شرایط اکران فیلمش گفت: متاسفانه چند روزی است فیلم ‌هایی که اسپانسر دارند مخاطب را به سمت دیدن فیلم‌های دیگر هدایت می کنند گاهی بلیت هم در اختیار مخاطب قرار می دهند و او را به دیدن یک فیلم خاص دعوت می‌کنند. البته این نوع کارها در پردیس‌های بزرگ صورت نمی‌گیرد و بیشتر در سالن‌هایی که دو سالنه یا سه سالنه هستند این اتفاق رخ می دهد

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش، اتحادیه تهیه‌کنندگان و کانون پخش کنندگان باید به این موضوع وارد شوند و به این نوع رفتارهای غلط پایان دهند. البته ما از امروز تیم نظارتی در سالن های سینما گذاشتیم تا به این موضوع رسیدگی کنیم.

کارگردان فیلم «سرطان» در ادامه توضیح داد: یک فیلم خاص متاسفانه برخی از عوامل سینما را تطمیع کرده اندو در خرید بلیت فیلمها مخاطب را تشویق به دیدن یک فیلم دیگر می کنند و گاهی بلیت در اختیار مخاطبان قرار می دهند. حتی دیده شده، سانس فیلم‌ها را هم اشتباه می گویند تا به بهانه های مختلف مخاطب را از دیدن فیلم مورد علاقه‌ اش محروم کنند.

شهابی درباره زمان اکران فیلم گفت: زمان اکران بسیار خوب بود ناگهان تعداد زیادی فیلم اکران شدند و مسئله فیلمسوزی پیش آمده و آثار با توجه به تعداد سینماهای ناهماهنگ درست دیده نمی شوند.
برخی از فیلم ها هم اسپانسر هایی در اختیار دارند که در زمان تولید و تبلیغات هزینه‌های هنگفتی کردند و اگر دقیق شوید شهر پر از تبلیغات یک فیلم شده است این هزینه از کجا آمده متاسفانه دیده می‌شود که در این حوزه پولشویی صورت می‌گیرد برای فیلمی که این همه هزینه تبلیغات و نصب بیلبرد انجام داده است فروش در گیشه اهمیت ندارد اما سینما روشی شده که کارهایی شبیه به پولشویی صورت گیرد. و این برای سینما مضر است. هزینه هر بیلبرد بیش از 500 میلیون تومان است این فیلم‌ها هر قدر هزینه کنند هزینه تبلیغات خود را نمی‌توانند با گیشه تامین کنند این موضوع در حوزه سینما نگران کننده است.