پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سیاست‌ها و تصمیم‌های اتخاذشده در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره طوری است که حرکتی رو به جلو در کیفیت آموزشی را به بهترین وجه دنبال کند و دانشگاه آزاد اسلامی را به یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور مبدل سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با این همه گروهی با فشار به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن این فعالیت ها را در دانشگاه آزاد اسلامی بی اثر نمایند.

از جمله این سیاست‌ها کاهش سهمیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به حد نصاب یک چهارم سال قبل و اختصاص این سهمیه به دانشگاه‌هایی چون پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی است؛ تا با کاهش منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را دچار بحران نمایند.

شورای مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی با انتخاب رؤسای برجسته دانشگاه‌های بزرگ کشور طی سال های گذشته به عنوان هیأت رئیسه دانشگاه برای فائق آمدن بر این مشکلات تلاش می‌کند.

در حرکتی جدید همین گروه فشار به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ جلسه‌ای تشکیل داده و پس از بحث و تبادل نظر به این نتیجه رسیده‌اند که به رؤسای دانشگاه‌هایی که مدیران فعلی دانشگاه آزاد عضو آن دانشگاه هستند فشار وارد کنند تا مانع مأمور شدن این افراد به دانشگاه آزاد شوند.

شنیده‌ها حکایت دارد این گروه کارهای عملیاتی خود را نیز آغاز کرده و در حال رایزنی با رؤسای دانشگاه‌ها برای مخالفت با مأمور شدن این افراد به دانشگاه آزاد اسلامی هستند.