بودجه‌ی سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» در طول چند سال اخیر بالا و پایین داشته است، اما کمتر کسی به مصمم بودن فصل هشتم برای ساخت پایانی حماسی شک دارد.
هر قسمت «بازی تاج و تخت» مانند یک فصل است
همینطور، یکی از ستاره‌های سریال قول می‌دهد که Game of Thrones «بازی تاج و تخت» سنت فصل‌های قبل که قسمت نهم بحرانی است را ادامه خواهد داد اما این دفعه هر شش قسمت اینگونه خواهد بود!

هر طرفدار Game of Thrones «بازی تاج و تخت» می‌داند که اکثر فصل‌های سریال اتفاقات و جنگ‌های بزرگ را برای قسمت نهم آن فصل نگه می‌دارد. از جمله اعدام ند استارک، نبرد بلک‌واتر، عروسی قرمز، حمله به دیوار و …. با اینکه فصل هفتم که نسبت به فصل‌های قبل کوتاه بود این کار را با دو قسمت یکی صحنه‌ی نبرد واگن‌های غنائم و دیگری قسمت Beyond The Wall «فرای دیوار» انجام داد. فصل هشتم و نهایی سریال نیز احتمالا این نسبت را به هم خواهد زد و ستاره‌ی سریال، جان بردلی (John Bradley) به The Huffington Post گفته است که فصل هشت از زمان محدودش بهترین استفاده را خواهد کرد.

به نظرم ما به قسمت نهم در سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» - قسمتی که همه چیز به نتیجه می‌رسد و شما چندین صحنه‌ی جالب می‌بینید - نام گزاری کرده بودیم. به نظرم ما این سال شش تا «قسمت ۹» خواهیم داشت. می‌توان این را راحت حدس زد زیرا ما کارگردان‌هایی را بر سر کار داریم که ساخت جالبترین صحنه‌ها را در فصل‌های قبل به عهده داشتند.

ناگفته نماند که Game of Thrones «بازی تاج و تخت» اخیرا اعلام کرد که کارگردان کارکشته، دیوید ناتر (David Nutter) و کارگردان قسمت‌های Battle of the Bastards «نبرد حرامزاده‌ها» و Hardhome «هاردهوم»، میگل ساپوچنیک (Miguel Sapochnik) کارگردانی شش قسمت آخر سریال را در دست خواهند داشت و در قسمت آخر، خالقان سریال، دیوید بنیوف (David Benioff) و دن ویس (Dan Weiss) به آن‌ها ملحق خواهند شد. این که کدام قسمت به عهده‌ی کدام کارگردان است هنوز مشخص نشده است، اما اگر کارگردان‌های بزرگی هر شش قسمت را کارگردانی کنند قطعا گفته بردلی را تایید خواهد کرد.