امی واینهاوس، کرت کوبین، جنیس جاپلین و بسیاری از هنرمندان دیگر در سن 27 سالگی به زندگی خود پایان داده اند. "کلوپ ۲۷" عنوانی است که برای این روند نگران کننده و عجیب گذاشته شده است. می گویند یک هنرمند واقعی موسیقی بازنشسته نمی شود بلکه در 27 سالگی می میرد.
در ابتدا موسیقیدان معروفی مثل جیمی هندریکس و جیم موریسون با پایان دادن به عمر خود به این کلوپ می پیوستند اما در چند سال اخیر این کلوپ هنرمندان بیشتری چون آنتون یلچین (هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا) و ژان میشل باسکیت (هنرمند و نگارگر آمریکایی آفریقایی تبار) را هم در بر گرفته است. کلوپ 27 یک معمای واقعی و مرموز است که هنرمندان را در بر گرفته است. در این مطلب با لیست اعضای این کلوپ آشنا شوید.

کرت کوبین (۱۹۹۴ - ۱۹۶۷)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

کرت کوبین بنیانگذار نیروانا تا قبل از زمانی که در خانه خودش دست به خودکشی بزند به بهترین هنرمند موسیقی راک معروف بود.


امی واینهاوس (۲۰۱۱ - ۱۹۸۳)
 

واینهاوس صاحب پرفروش ترین آلبوم بریتانیایی در قرن 21 به نام "Back to Black" در سال 2006 3 سال بعد از آلبوم موفقش به دلیل مصرف بیش از حد الکل جان باخت.


جیم موریسون (۱۹۷۱ - ۱۹۴۳)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

جیم موریسون دومین نفر از سمت راست، خواننده رهبر گروه The Doors است که دلیل مرگ او همچنان معما باقی مانده است. جسد این هنرمند را در وان حمام خانه اش در پاریس پیدا کرده اند.


ژان میشل باسکیت (۱۹۸۸ - ۱۹۶۰)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

در تصویر بالا اندی وارهول در سمت چپ و ژان میشل باسکیت در سمت راست در یک نمایشگاه هنری سال 1985 هستند. این هنرمند سبک نئواکسپرسیونیسم و دیوار نگار آفریقایی آمریکایی تبار به شهرتی رسید که کمتر هنرمندی می تواند در این سن کم به دست بیاورد. جسد ژان در اثر مصرف بیش از حد هروئین در استودیو هنر مانهاتن پیدا شد.


جنیس جاپلین (۱۹۷۰ - ۱۹۴۳)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

جنیس جاپلین از بزرگ ترین پیشگامان موسیقی راک به دلیل مصرف بیش از حد هروئین مرده است. کمتر از یک سال پس از مرگش آخرین آلبوم او "Pearl" منتشر شد و روی بیلبوردها رفت.


رابرت جانسون (۱۹۳۸ - ۱۹۱۱)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

جانسون تا زمانی که زنده بود طرفداران زیادی نداشت اما بعد از انتشار مجدد آلبوم "King of the Delta Blues Singers" در سال 1961 روی گروه های راک معاصر تاثیر بیشتری داشته است. علت مرگ او مسمومیت استرکنین و ذات الریه اعلام شده است.


جیمی هندریکس (۱۹۷۰ - ۱۹۴۲)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

جیمی هندریکس شهرت زیادی در دنیای موسیقی راک دارد و با خلاقیت هایش در گیتار نوازی سبک های موسیقی بلوز، آر اند بی، جاز و راک اند رول را به هم متصل کرده است. جزئیات مرگ او هنوز هم در هاله ای از ابهام مانده است. جیمی شب قبل از مرگش 9 قرص خواب آور مصرف کرده است.


برایان جونز (۱۹۶۹ - ۱۹۴۲)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

برایان جونز بنیانگذار گروه راک رولینگ استونز در سال 1969 گروه را ترک کرد و میک جگر و کیت ریچاردز جانشین او در گروه قرار گرفتند. جسد برایان را یک ماه بعد از ترک گروه در استخر خصوصی اش پیدا کردند.


جاناتان برندیس (۲۰۰۳ - ۱۹۶۷)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

برندیس مشهورترین هنرپیشه کم سن و سال در فیلم "One Life to Live" به شهرت رسید و در 27 سالگی خودکشی کرده است.


ریچی ادواردز (۱۹۹۵ - ۱۹۶۷)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

تصویر بالا تصویر خانواده ادواردز در مراسم سالروز گمشده های سال ۲۰۱۱٫ ریچی ادواردز گیتاریست و ترانه سرای گروه Manic Street Preachers در تاریخ یکم فوریه سال 1995 ناپدید شد و 2 هفته بعد اتومبیل او نزدیک پل رودخانه سورن پیدا شد. جسد او هرگز پیدا نشد و پلیس در سال 2008 بعد از تلاش های بی ثمر برای پیدا کردن جسد او مرگش را حتمی اعلام کردند.


رون مک کرنان (۱۹۷۳ - ۱۹۴۵)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

کرنان آخرین نفر از سمت چپ از بنیانگذاران گروه موسیقی گریت فول دد تاثیر سبک بلوز را به موسیقی گروه آورد. کرنان در اثر خونریزی گوارشی پس از مصرف الکل و بیماری کمیاب خودایمنی درگذشت.


آنتون یلچین (۲۰۱۶ - ۱۹۸۹)
هنرمندانی که در 27 سالگی مرده اند

یلچین پس از ایفای نقش در فیلم علمی تخیلی Taken در سال 2002 زمانی که تنها 12 سال سن داشت به شهرت رسید. یک سال بعد در فیلم معروفی به نام Star Trek به شهرت بیشتری دست یافت. این هنرپیشه معروف در اثر سانحه تصادف درگذشت