بیست و ششمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز گوهر خیراندیش، بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون امروز شنبه ۱۱ شهریور، با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی چون همایون ارشادی، تهمینه میلانی، مسعود فروتن، حمیدرضا نعیمی و ... حضور داشتند. 

همایون ارشادی به عنوان اولین هنرمند درباره گوهر خیراندیش گفت: خانم خیراندیش به جای آنکه دکتر شود، به واسطه همسرش مرحوم اسماعیل‌خانی بازیگری را انتخاب کرد و در شیراز تئاتر را شروع کرد.

وی ادامه داد: خانم خیراندیش رکوردار دریافت جایزه است. او سیمرغ بلورین، جایزه خانه سینما، جوایز جشنواره های بین‌المللی را دریافت کرده است. به وجود ایشان به عنوان یک هنرمند افتخار می کنم .

در بخش دیگر این مراسم، کلیپی از هنرمندان پخش شد و آنها نظر خود را درباره گوهر خیر اندیش بیان کردند.

مسعود فروتن کارگردان و نویسنده کشورمان عنوان کرد: اولین برخورد خانم گوهر خیراندیش با تلویزیون به وسیله من بود. دهه ۶۰ او به همراه همسرش در یکی از استودیوها مشغول تمرین بودند و من آنها را برای اولین بار دیدم و ارتباط خوبی باهم برقرار کردیم. من با اولین بازی که از ایشان دیدم، آینده‌ای درخشان را برای او پیش بینی کردم.

اکرم محمدی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان هم  اظهار داشت: گوهر خیراندیش از خطه هنر دوست شیراز آمده است و گوهر سینمای ایران است. هیچ احتیاجی به تعریف و تمجید ما ندارد. من تولدشان را تبریک می گویم.

حمید رضا نعیمی هم بیان کرد: تولد خانم خیر اندیش را تبریک می گویم. در تاریخ سینمای ما هیچ بانویی به اندازه او گریم های عجیب و غریب نداشته است. می‌توانیم بگوییم بانوی هزار چهره سینما هستند.

در ادامه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:‌ هدف از برگزاری این تولدها تجلیل از هنرمندان کشورمان است. البته که حق مطلب را نمی‌توانیم ادا کنیم. از خانم خیراندیش برای حضورشان تشکر می کنم و امیدوارم همیشه سلامت باشند.

گوهر خیراندیش هم در این مراسم گفت: ابتدا به خانواده‌های عزادار هرمزگانی که در سانحه واژگونی اتوبوس فرزندان خود را از دست دادند،  تسلیت می‌گویم. امیدوارم چنین حوادثی را دیگر شاهد نباشیم .

وی ادامه داد: از همه به خاطر حضورشان تشکر می کنم.  من از آقای صلاحی درخواست کرده بودم، هزینه برگزاری این جشن را صرف امور خیریه کنند. خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق به شکلی افتاد.

خیراندیش عنوان کرد: خوشحالم که خدمتگزار جامعه هنری هستم. امیدوارم همان طور که  جمشید اسماعیل‌خانی زندگی با عزتی داشت، من هم زندگی با عزتی داشته باشم. آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران دارم و امیدوارم شاهد هیچ جنگی در جهان نباشیم .

در پایان این مراسم خیراندیش شمع تولد 63 سالگی‌  خود را فوت کرد .