جیمز کامرون کارگردان فیلم «تایتانیک» ناراحتی‌اش از ستایش فمینیستی در فیلم «پتی جنکینز» را عنوان کرد و «زن شگفت‌انگیز» را ناپسند دانست و نقش اصلی دایانا را پس‌رفتی برای زنان قلمداد کرد.

کامرون کارگردان برنده جایزه اسکار گفت:"تمام خودشیفتگی‌های در پس فیلم «زن شگفت‌انگیز» چیزی جز گمراهی نیست. شخصیت قهرمان این فیلم آیکونی غیرواقعیست و کارهایی را انجام می‌دهد که مردان هالیوودی قبلا انجام داده‌اند و دیگر قدیمی شده‌اند. من نمی‌گویم که از فیلم خوشم نیامده اما از نظر من این فیلم گامی به عقب است. «سارا کانر» در فیلم «ترمیناتور» زنی زیبا نبود. او قوی، محکم و استوار بود، ضجر کشیده بود، مادری نترس بود و ازینرو احترام مخاطبین را بدست آورد. و برای من مزیت‌ها و ارزش‌های شخصیت‌هایی همچون «سارا» کاملا آشکار است. منظورم این است که نیمی از مخاطبین زن هستند".

جیمز کامرون با بیان این موضوع می‌خواهد منظور خود را در این رابطه که چرا کارگردانان هالیوودی باید همچنین شغل بدی مانند قدرتمند بودن برای زنان بیان کند که توضیح دقیق دغدغه اصلی او که منظور اصلی‌اش حفظ کرامت واقعی زنان است سخت می‌نمود.

خانم پتی جنکینز خالق فیلم «زن شگفت‌انگیز» در پاسخ به سخنان جیمز کامرون، در حساب توییتری خود نوشت:"آقای کامرون احتمالا اهمیت «زن شگفت‌انگیز» را درک نمی‌کنند زیرا او یک مرد است".