حجت الاسلام حسین اسلامی دوشنبه شب در مراسم وداع با پیکر سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در گناباد اظهار کرد: روح شهدا در درجه بالاتری از تعالی قرار دارد و برای رسیدن به حقیقت های متعالی باید به جسم پشت پا زد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه شهادت اینگونه است که شهید برای حقیقت متعالی به شهود رسیده و ما انسان های گرفتار را راهنمایی می کند تا به حقیقت برسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید هرچه دارد در راه خدا فدا می کند تا رسالت الهی خود را انجام دهد و باید گفت شهادت هنر مردان خدا است و اینگونه است که جوانان ایران در سوریه هنر خود را به رخ جهانیان می کشند.

اسلامی بیان کرد: شهید پیش از فوت شدنش هفت پاداش می گیرد که دو تای آن خیلی مهم است اول این که تا اولین قطره خونش به زمین می ریزد تمامی گناهانش بخشیده می شود و دومین پاداشی که می گیرد شهید نظر می کند به وجه الله و در دامان سیدالشهدا(ع) از این دنیا خارج می شود.

امام جمعه موقت گناباد گفت: وظیفه ما در حال حاضر این است که احترام خون شهدا را نگاه داریم زیرا هر جامعه ای که به شهیدان خود بی احترا کند در مرحله اول به ذلت و نا امنی ودر مرحله بعد دچار فقر اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از نیاز های امروز ما برای استجایت دعا، دست به دامان شهدا شدن است که باید از فرصتی که تشییع و و داع با پیکر شهدا فراهم شده است نهایت استفاده را ببریم.