کاوه کاکایی با اشاره به اجرای نمایش "خرده جنایت های زن و شوهری" اظهار داشت: این نمایش نوشته اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه و فیلسوف فرانسوی است که از امروز تا 27 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود.

وی افزود: نمایشنامه "خرده جنایت های زن و شوهری" جزو نمایشنامه‌های قوی دنیا است که به چندیند زبان دنیا ترجمه شده و در کشورهای مختلف اجرا شده است و دارای اسلوب خاصی است.

کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: این نمایشنامه زن و شورهی را روایت می‌کند که به دنبال حقیقت هستند، در این داستان تحلیل ظریف از دلدادگی و زندگی زناشویی ارائه می‌دهد و خواننده را متحیر و شگفت‌زده هر لحظه غافلگیر می‌کند؛ در واقع نگارش آن به جزئیات سبب میخ کوب شدن مخاطب می‌شود.

کاکایی بیان کرد: تا جایی که به خاطر دارم این نمایشنامه به صورت نمایش و صحنه‌ای در اصفهان اجرا نشده بود و فکر می‌کنم مخاطبان با این نمایش ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اجرای نمایش‌نامه‌های خارجی در اصفهان اظهار داشت: فضا برای نمایشنامه‌های خارجی در اصفهان بهتر شده و این نشان دهنده تفکر مسئولان و هم‌چنین علاقه‌مندی مردم نیز می‌تواند موثر باشد.

به گزارش تسنیم، جایزه تئاتر فرهنگستان فرانسه سال 2001، به پاس کتاب‌های ارزشمند به اریک امانوئل اشمیت اهدا شد. اریک امانوئل اشمیت، یکی از خلاق‌ترین قلم‌های دنیا را دارد، کوتاه می‌نویسد. بیشتر کتاب‌هایش حدود هشتاد، نود صفحه بیش‌تر نیستند. از زبانی ساده استفاده می‌کند. جمله‌ها و دایالوگ‌های کوتاه دارد و حداقل توصیف را به کار می‌برد.

نمایش "خرده جنایت های زن و شوهری" با هنرنمایی محسن ترک و یاسمین صغادی از امروز تا 27 اردیبهشت ، در تالار آوینی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، این نمایش روزهای زوج ساعت 12تا 14 و روزهای فرد 16 تا 18 اجرا می‌شود.