فیس اپ FaceApp یکی از اپلیکیشن های مشهور و محبوب است که این روز ها مورد استفاده بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است، با محبوب شدن این اپلیکیشن و آپلود شدن هزاران عکس روزانه در این اپلیکیشن باید به این سؤال پاسخ داد که آیا این اپلیکیشن از امنیت کافی برخوردار است.
 
آیا اپلیکیشن فیس اپ امن است؟
اپلیکیشن فیس اپ یکی از اپلیکیشن های بسیار محبوب این روزها است و روزانه تعداد بسیار زیادی از این اپلیکیشن در اپ استور های جهانی دانلود می شود. طبق آخرین آمار در کشورهای اروپایی چیزی حدود 700000 کاربر در روز این اپلیکیشن را دانلود می کنند.

ایده اصلی این اپلیکیشن به طراحان روسی می رسد و در واقع مبنای کار این اپلیکیشن براساس تشخیص چهره و جوان و پیر کردن چهره است. در واقع در این اپلیکیشن فرآیندی صورت می پذیرد که براساس آن چهره فرد مورد نظر با چهره های پیش فرض ترکیب می شود و در واقع عکسی جدید با ویژگی های فرد اول ارائه می دهد.
این اپلیکیشن امن است ولی نه به اندازه کافی!

این اپلیکیشن نیز مانند هزاران اپلیکیشن دیگر عکس شما را دریافت کرده و روی آن ویرایش هایی انجام می دهد و این اطلاعات و داده ها به یک سرور اصلی منتقل می شود. در بسیاری از اپلیکیشن ها مانند Prisma در قسمت مخصوص به قوانین این نکته ذکر شده است که هر عکسی در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته شود، در سرور نیز ذخیره می شود و در این بخش این موضوع ذکر شده است و هر کاربر به راحتی می تواند با خواندن بخش قوانین این اپلیکیشن می تواند به این نکته پی ببرد.
 
آیا اپلیکیشن فیس اپ امن است؟

در بخش قوانین این اپلیکیشن به این نکته نیز اشاره شده است که در اپلیکیشن اطلاعات زیادی بارگذاری می شود و ممکن است عکسی در زمینه ای مورد استفاده قرار بگیرد.

از این موارد که بگذریم در این اپلیکیشن حالت هایی به عنوان Flash و Spark وجود دارد که با استفاده از این حالت ها پوست عکس بارگذاری شده نرم تر و صاف تر می شود و هم چنین تن رنگی پوست نیز گرم تر می شود و این باعث می شود تا صورت فرد جذاب تر شود.

عملکرد این اپلیکیشن خالی از حاشیه نبوده است و در برخی از کشور ها به کارکرد این اپلیکیشن اعتراض هایی شده است. در برخی از کشورها به این موضوع اعتراض وارد شده است که در این اپلیکیشن تنها از صورت های سفید پوست برای تغییر چهره استفاده شده است و استفاده از صورت های رنگین و سیاه در این اپلیکیشن دیده نمی شود. همین موضوع باعث شده است تا برخی از کاربران بر این عملکرد اعتراض هایی وارد کنند.
 
آیا اپلیکیشن فیس اپ امن است؟

حرف و حدیث های زیادی در رابطه با این اپلیکیشن در فضاهای مجازی وجود دارد، یکی از مسائل مهمی که در رابطه با این اپلیکیشن مطرح شده است این موضوع است که در این اپلیکیشن هیچ مسیر امنیتی برای بارگذاری عکس ها قرار نگرفته است و به راحتی می توان به عکس های آپلود شده در این اپلیکیشن دسترسی پیدا کرد و یکی دیگر از انتقاد های وارد شده به این اپلیکیشن این موضوع بوده است که هر کاربری از هر جایی می تواند چهره هر فرد دیگری را در این اپلیکیشن قرار دهد و تغییراتی در صورت به وجود بیاورد. به همین دلیل شاید فردی بتواند از این طریق در مسائل امنیتی اختلالاتی به وجود آورد.
 
آیا اپلیکیشن فیس اپ امن است؟

اما حالا باید چه کار کرد؟ آیا می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد و یا نباید از این اپلیکیشن محبوب و بامزه استفاده کنیم؟ این موضوع در زمینه های بسیار گسترده بررسی شده است، شاید روزانه هزاران عکس در سراسر جهان در این اپلیکیشن بارگذاری شود و بدون شک سو استفاده از تک تک این عکس ها موضوعی دور از ذهن است. در کل به عنوان نتیجه گیری نمی توان اپلیکیشن فیس اپ را اپلیکیشنی کاملاً امن دانست ولی تا کنون نیز تخلفی از این اپلیکیشن و سازندگان آن سر نزده است.