امام رضا(ع)در حدیثی نورانی می فرماید:ایمان چهار رکن دارد:توکل بر خدا، رضا به قضای خدا، تسلیم شدن به امر خدا و سپردن خدا و امور خود به خدا.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:بعد از اینکه حضرت یوسف(ع) توسط زلیخا همسر عزیز مصر متهم شد به زندان افتاد.در زندان دو نفر خوابی دیدند و برای تعبیر خوابشان نزد یوسف آمدند. یوسف خواب آنها را تعبیر کرد و گفت:تمام شد و تعبیر این چیزی که شما گفتید همین است.

مرحوم مجتهدی ادامه می دهد:به همین دلیل است که می گویند خوابت را برای هرکسی تعریف نکن در این باره رسول خدا (ص) می فرماید:خواب مومن یک جزء از چهل جزء پیامبری است و تا وقتی از آن سخن نگوید به پای مرغی بسته است و وقتی به کسی بگوید، همانطور که تعبیر شود اتفاق می افتد.بنابراین خواب خود را جز به مردی خردمند یا دوستی صمیمی نگو.

مرحوم مجتهدی در ادامه می گوید:بعداز اینکه یوسف خواب آنها را تعبیر کرد در اینجا یک ترک اولایی انجام داد.آن حضرت به یکی از آن دو گفت:نزد پادشاه برو و مرا یاد کن.در اینجا جبرئیل نزد یوسف آمد و فرمود:ای یوسف چه کسی تو را از قعر چاه نجات داد.و سرانجام جبرئیل بعد از چند سوال به یوسف گفت:پس چرا به غیر خدا متوسل شدی؟

آیت الله مجتهدی در انتها می افزاید:هرکس به غیر خدا متوسل شود، جریمه می شود و کارش عقب می افتد.این یک موعظه است.