شامگاه پنجشنبه دهم فروردین، حمید عسکری، خواننده پاپ، مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان شد.

حمید عسکری در ابتدای برنامه در مورد این که این روزها مشغول چه کاری است، به فرزند 10 ماهه‌اش اشاره کرد و گفت: «از وقتی کارن آمده وقت خواب مشخصی ندارم. (با خنده) انسان کاملا سحرخیزی شده‌ام و کامروا!»‌

او در ادامه گفت: «تا چهار، پنج روز دیگر یک تک آهنگ منتشر می‌کنم که هنوز نامی ندارد.»

عسکری در مورد چگونگی انتخاب نام برای ترانه‌هایش هم توضیح داد: «یا کلمه‌ای خاص از خود ترانه انتخاب می‌کنم یا حس و حال کلی اثر خودش کلمه‌ای را نشانم می‌دهد.»

او که سال 1385 با آلبوم «کما» به شهرت رسید و روند انتشار آن را تا «کما 3» ادامه داد گفت: «از آن آلبوم در سال 85 یک میلیون و 700 هزار نسخه فروش رفت که مبلغی معادل یک میلیارد و خرده‌ای شد. آن زمان من فقط هشت میلیون بابتش گرفتم و طبق قرارداد هزینه تهیه آلبوم بعدی را هم خودم دادم.»

عسکری در مقابل اظهار تعجب رامبد جوان بابت مبلغ کمی که گرفته است، گفت: «بعدا 10 میلیون دیگر هم دادند. البته آن زمان ما اصلا به پول فکر نمی‌کردیم.»

او که در «شانس، عشق، تصادف» نقش حمید را بازی می‌کرد، ادامه داد: «قطعه‌ای که هنوز هم موقع اجرایش در دلم خبردار می‌ایستم، «قسمت نمی‌شه انگار» است.» او سپس قسمتی از این ترانه را در استودیو «خندوانه» خواند.

حمید عسکری در مورد زمانی که شعر این آهنگ را می‌گفته و ملودی‌اش را می‌ساخته است، گفت: «شعر «قسمت نمی‌شه انگار» را در عرض پنج دقیقه گفتم. از فولادشهر اصفهان می‌آمدم تهران خانه پدر و مادر میلاد ترابی، آن موقع تهران خانه نداشتم. یادم هست ساعت دو نیمه شب بود و همسایه طبقه بالایشان با عصا می‌کوبید به سقف که ساکت شویم.»

خواننده آلبوم «خوشبختی» ادامه داد: «آلبوم «کما» را که تنظیم می‌کردیم، همسایه‌مان 10 بار می‌آمد زنگ می‌زد که کمتر سر و صدا کنیم. آلبوم که درآمد از 10 صبح تا 10 شب مرتب در حال مصاحبه بودم و آن قدر نشریاتی که می‌خواستند مصاحبه بگیرند زیاد بودند که می‌گفتم بیایند خانه. همان آقا می‌آمد دم در و با تعجب نگاه می‌کرد.»

خواننده آلبوم «از عشق» ادامه داد: «برادری دارم به اسم سعید. که نقطه مقابل همیم. هر چه قدر من درسخوان بودم و منظم، او برعکس بود. من را به عنوان شاگرد زرنگ می‌فرستادند مثلا بروم نقشه یا کره زمین را از دفتر بیاورم و می‌دیدم سعید یک دست و یک پایش را بالا گرفته و جلوی در دفتر ایستاده است. پدر و مادرم از من راضی‌اند و همین باعث اعتماد به نفسم می‌شود.»

بازیگر سریال «سی و نه هفته» در مورد این که، کجایی است هم گفت: «پدر و مادرم هر دو اصالتا اهل استان فارس‌اند اما در فولادشهر اصفهان زندگی می‌کردند. پدرِ مادرم در شرکت نفت آبادان کار می‌کرد و مادرم موقع زایمان به آبادان رفت. من آبادان به دنیا آمدم و شناسنامه‌ام را از آن جا گرفتند اما در فولادشهر اصفهان بزرگ شدم.»

خواننده آلبوم «دیوونه‌وار» در مورد روابطش با دیگر خوانندگان پاپ هم توضیح داد: «تعداد خوانندگان پاپ مجاز کم است و به همین دلیل همه همدیگر را می‌شناسیم و با هم روابط خوبی داریم.»

او در ادامه در جواب رامبد جوان که نظرش را در مورد احسان خواجه‌امیری پرسید گفت: «ادامه خوبی برای صدای پدرش است و آن چیزی که باید می‌شد، شد.»

عسکری در مورد محسن چاوشی افزود: «آن قدر آدم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که گوش نمی‌دهم! به شکل خوبی حال آدم را بد می‌کند.»

سپس قطعه «آرایش غلیظ» از همایون شجریان پخش شد که حمید عسکری او را دست‌نیافتنی خواند.