محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سئوال که آیا تدابیری برای وارد نشدن بیش از حد ممیزی به فیلمنامه‌ها در وزارت ارشاد اندیشیده‌اید گفت:من اصلا می‌گویم جایی که بین ارشاد و دست‌اندرکاران تفکیک کنیم و خط بکشیم، موفق نخواهیم بود.
 
وی افزود:دولت،ارشاد و اهالی سینما برای موفقیت باید یک پیکر شوند،کاری که ما انجام می دهیم تبدیل کردن آن‌ها به یک پیکره منسجم است.
 
وی ادامه داد:ما باید مسائل جامعه را با هم بیرون بیاوریم و کمک کنیم که سینماگر با سلیقه و ذوق خودش به موضوع و محتوا به آن‌گونه که دلش می‌خواهد بپردازد و ما زمینه‌سازی را برای رسیدن کار به تولید انجام دهیم.البته چارچوب‌ها و خطوط قرمزی وجود دارد که در کل حوزه فرهنگی نظام اسلامی است و ما بخشی از این مملکت هستیم.
 
حیدریان اضافه کرد:خطوط قرمزها ووچارچوب‌ها مانع ما نیست و هیچ وقت هم نبوده است که البته می‌تواند حاشیه‌ای شود تا خودمان و ضعف‌هایمان را پشت آن پنهان کنیم. اما ان‌شاالله در این دوره با همراهی سینماگران این اتفاق نمی‌افتد.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگری که آیا قول می‌دهید فضای آزادتری برای سینماگران در بخش فیلمنامه و تولید فراهم کنید، عنوان کرد:حتما با حفظ خطوط قرمز این اتفاق می‌افتد،اصلا خلاقیت بدون آن شکل نمی‌گیرد حتما در مقطع فیلمنامه بیشتر از گذشته در جهتی که عرض کردم با هم حرف خواهیم زد.
 
حیدریان با اشاره به بهره‌بردن از مشاوران بیشتر در انجام کارهای سینمایی خاطر نشان کرد:شرط پیشرفت و توفیقمان این است که اگر هرکدام از ما در حوزه‌ای بیشتر می‌دانیم، در مورد بقیه هم همینطور است. یعنی هر کس در حوزه خودش توانایی و دانایی بالایی دارد، اگر ما هم اقرار می‌کنیم کارمان حتما به نتیجه می‌رسد به حکم عقل این کار را می‌کنیم.