«مجید خواجه‌نژاد» تهیه کننده این برنامه درباره انتخاب مجری برنامه گفت:

مدیران سیما به این نتیجه رسیدند که امیرحسین مدرس مجری این برنامه باشد، ما قبلا هم در برنامه روزگار مادری سابقه همکاری داشته ایم که نتیجه آن رضایت بخش بود.

وی درباره زمان بندی برنامه ادامه داد البته در دوره های قبلی سین مثل سریال، پخش برنامه در ایام تعطیلات نوروز بود ولی در این سری، برگزیدگان تا سال نو مشخص خواهد شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تا 26 اسفند کل کاندیداها معرفی می شوند که مجموعا 13 سریال به همراه بازیگران زن و مرد آنها مورد ارزیابی و نظرسنجی مردمی قرار خواهند گرفت.

تهیه کننده سین مثل سریال درباره هیأت انتخاب آثار گفت ما کمیته انتخابی داریم که متشکل از مدیران گروه های فیلم و سریال شبکه ها و هم چنین نظر مشورتی کارگردانان مجموعه ها است.

امسال با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم که بیشتر سریال های امسال را در این نظرسنجی شرکت دهیم و طبق آن در مرحله نخست و با رأی مردم 6 کاندیدا انتخاب و به مرحله بعدی راه می یابند، نهایتا کاندیدای برتر در ویژه نامه سال تحویل شبکه یک معرفی و تقدیر خواهد شد.

خواجه نژاد به حضور نامزدها در برنامه اشاره کرد و افزود یکی از ویژگی های برنامه امسال، حضور بازیگران زن و مرد حاضر در نظرسنجی در برنامه است که می تواند در مقابل دوربین و مردم از کار خود دفاع کند.

تهیه کننده این برنامه درباره هدف سین مثل سریال گفت هدف اصلی این برنامه، برگزاری یک نظرسنجی کاملا مردمی است و سعی کرده ایم که خیلی به سمت نقد و نظر کارشناسی و فرآیندی تخصصی ورود نکنیم.

البته با تعداد بالای کاندیدا و همین طور محدودیت زمانی برنامه، مجال زیادی هم برای بخش های کارشناسی نداشتیم.

وی درباره اقدام جدید این برنامه بیان کرد یکی از کارهای جدید این برنامه، درخواست تهیه و ارسال ویدئو توسط هواداران بازیگران است.

قرار شده برنده ای از بین این آثار مردمی معرفی شود که انتخاب آن توسط خود بازیگران باشد.

خواجه نژاد با اشاره به جو پرشور رسانه ای حول این برنامه گفت جو و شور خوبی درباره نظرسنجی و برنامه آغاز شده است و به جز بستر فضای مجازی، خود هنرمندان هم می توانند با حضور در برنامه از فرصت برابری برای جلب نظر مخاطبان بهره برند.

وی در پایان گفت این برنامه پس از سه سال به تلویزیون بازگشته است و ممکن است نواقصی هم داشته باشد ولی ما تمام سعی خود را می کنیم که برنامه ای جذاب و عادلانه داشته باشیم.با نظر مدیران قرار شد امسال به نویسنده سریال منتخب هم هدیه ای داده شود.

برنامه سین مثل سریال کاری است از گروه اجتماعی شبکه یک سیما که با اجرای امیرحسین مدرس و به تهیه کنندگی مجید خواجه نژاد و مقداد مومن نژاد این شبها به روی آنتن می‌رود.