اسماعیل منصوری لاریجانی استاد عرفان و فلسفه دانشگاه اهل بیت(ع) از انتشار کتاب «نقد عرفان حلقه» خبر داد و گفت:‌ این کتاب به کوشش حجت‌الاسلام محمدرضا انهاری تألیف شده و دارای 5- 6 مقاله از صاحب‌نظران است.

 وی اظهار داشت:‌ مهمترین سرفصل‌های این کتاب عبارتند؛ از نقدی بر عرفان حلقه، نگاهی به عرفان کیهانی، خیال‌شناسی و عرفان حلقه، تحلیل انتقادی ماجرای تناسخ یا حلول در عرفان کیهانی و معراج حج است. 

استاد عرفان و فلسفه دانشگاه اهل بیت (ع) عنوان کرد: مخاطبان اصلی کتاب «نقد عرفان حلقه» قشر دانشگاهی و اساتید هستند و این کتاب نقد علمی و آکادمیک از منظرهای مختلفی همچون فلسفی، عرفانی، روانشناسی و درمانی است. 

وی ابراز داشت: کتاب «نقد عرفان حلقه» در دو جلد است که در حال حاضر جلد نخست آن روانه بازار نشر شده است. جلد نخست این کتاب در 160 صفحه با تیراژ 5500 نسخه توسط انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است. 

منصوری لاریجانی همچنین تصریح کرد: بنده هیچ ملاقاتی با آقای طباطبایی وکیل آقای طاهری نداشته‌ام بلکه ایشان را به طور تصادفی حدود 3-2 ماه پیش در آسانسور دانشگاه  علوم تحقیقات دیدم که گفت دادسرا آقای طاهری را تبرئه کرده است منتها سپاه رهایش نمی‌کند و بنده گفتم  چون پرونده آقای طاهری جنبه امنیتی پیدا کرده است شورای عالی امنیت کشور این پرونده را به سپاه واگذار کرد و سپاه هم تا کنون با حسن رفتار با ایشان برخورد کرده است.

 وی اظهار داشت: بنده به آقای طباطبایی وکیل آقای طاهری گفتم که هیچگاه سپاه پاسداران رأساً به این کار وارد نشده است، من طبقه سوم از آسانسور پیاده شدم و نه ایشان را دیده‌ بودم و نه ایشان را می‌شناختم.

استاد عرفان و فلسفه دانشگاه اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: مواضع من در عرفان کیهانی همانی است که در مصاحبه‌ها گفته‌ و در مقالات تحلیل نموده‌ام.