با اعلام نامزدهای بخش های مختلف در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر، نخستین واکنش نسبت به نامزدها از سوی بخش جلوه های ویژه میدانی صورت گرفت.

انجمن طراحان ، مدیران و دستیاران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران در بیانیه ای نسبت به نامزده شدن "ارشا اقدسی" در بخش جلوه های ویژه میدانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کردند.

در این متن اعتراض به این نکته اشاره شده که ارشا اقدسی تنها یک بدلکار است در حالی که از او به عنوان نامزد بخش جلوه های ویژه میدانی برای فیلم های "سارا و آیدا"  و " یک روز بخصوص" نام برده شده است.

با در نظر داشتن اینکه اقدسی چندی پیش در برنامه "هفت" مدعی شد که جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران 20 سال عقب تر از سینمای دنیا است و به طور یقین همین موضوع باعث واکنش های صورت گرفته از سوی انجمن طراحان جلوه های ویژه میدانی شده است.

با فرض درست دانستن این اعتراض، باید از این انجمن سوال کرد که چرا فعالیت شما در راستای به رخ کشیدن توانایی هایتان در عرصه جلوه های ویژه میدانی به اندازه ای نرسیده که عوامل یک فیلم سینمایی داخلی، برای فیلمشان از شما استفاده کنند؟! چرا شرایط را به گونه ای رقم نزده اید که به اصطلاح خودتان، یک بدلکار باید در این عرصه به ایفای نقش بپردازد؟! 

می توان انتظار داشت که به مروز زمان شاهد بروز واکنش های دیگری از سوی بخش های مختلف برای نامزدهای اعلام شده جشنواره فیلم فجر باشیم اما با یک دید منصفانه باید دید آیا درخواست برای حذف یک فرد از بخشی مانند جلوه های ویژه میدانی، رونق را به این بخش از سینمای ما بازمی گرداند؟! آیا بهتر نیست به جای شکایت از یکدیگر، درصدد ارتقای سطح کیفی فعالیت هایمان در بخش های مختلف باشیم؟!