سینما در هفته ای که گذشت درگیر هیجانات قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر بود. 

اعلام اسامی فیلم های بخش هنر و تجربه فجر 

 

اسامی فیلم‌های این بخش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر هستند: 

«کوپال» ساخته کاظم ملایی به تهیه‌کنندگی کاظم مولایی، «چشم‌ها» ساخته مهران مهدویان به تهیه‌کنندگی علی فاتحی، «خانه/اِو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر یوسفی‌نژاد، «زمانی دیگر» به کارگردانی ناهید حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی فریما ملک‌مدنی و ناهید حسن‌زاده، «صحنه‌هایی از زندگی یک کارآگاه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا رسولی‌نژاد، «ویولونیست» از محمدعلی طالبی، «والدراما» به کارگردانی عباس امینی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، «شماره ۱۷ سهیلا» کارگردان محمود غفاری و تهیه‌کننده امیر سیدزاده، «ترومای سرخ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسماعیل میهن‌دوست، «ماجرای نیمروز» از محمدحسین مهدویان به تهیه‌کنندگی محمود رضوی، «ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغ‌زاده، «نگار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان، «خاطرات پاییزی» کارگردان علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده، «خفه‌گی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی، «بیوگرافی» ساخته فاطمه ثقفی به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی و «مکان» به کارگردانی سیدمهدی احمدپناه و تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان. 

دو فیلم جایگزین بخش چشم انداز مشخص شد 

در پی انصراف فیلم «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ‌طادی از نمایش در بخش چشم‌انداز و نرسیدن فیلم «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله به جشنواره، دو فیلم «شنل» ساخته حسین کندری و به‌تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری و «بن‌بست وثوق» به کارگردانی حمید کاویانی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید، در بخش چشم‌انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. 

داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر مشخص شدند 

با حکم «محمد حیدری» دبیر جشنواره فیلم فجر، «محمدرضا هنرمند»، «شهرام اسدی»، «محمدمهدی دادگو»، «محمدرضا تخت‌کشیان»، «رویا نونهالی»، «ایرج رامین‌فر» و «اکبر نبوی» به عنوان اعضای هیأت داوران بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند و 33 فیلم این بخش را داوری خواهند کرد. 

رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

طی مراسمی در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران، با حضور مدیران جشنواره فیلم فجر، اهالی سینما و رسانه، از پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر منقش به تصویر زنده‌یاد علی حاتمی، رونمایی شد. 

 

مدیر هنری پوستر «مجید برزگر» است و «حسین زارعی» طراح گرافیست آن. نقاشی پوستر را «علی بیگی‌پرست» بر اساس عکسی از «عزیز ساعتی» برعهده داشته و خوشنویسی پوستر امسال را «حسن عکاسی‌پرزاد» انجام داده است.

 

نشست خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد و مهم ترین صحبت های این نشست به شرح ذیل است:

- عذرخواهی دبیر جشنواره از پیش فروش بلیت های اینترنتی 

- تصمیم گیری درباره کاناپه در توان ما نبود 

- معرفی مدیران سینما رسانه ها و کاخ مردمی 

- حذف آرم فارابی از پوستر جشنواره عمدی نبود 

- برج میلاد فرش قرمز ندارد 

- جزییات مراسم افتتاحیه 

فریاد نارضایتی مردم از فروش بلیت های جشنواره بلند شد 

مردم برای دریافت بلیتهایشان، این هفته به پردیس ملت رفتند و از سامانه ناکارآمد اینترنتی سینوگرام، فریاد نارضایتی سر دادند.