شبکه های مختلف سیما برای نوروز سال 1396 سریال های مختلفی را تدارک دیده اند تا روز های آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار کنند.

تلویزیون همچنین تلاش کرده تا در میان مجموعه های تولیدی برای پخش در نوروز، آثار طنز هم وجود داشته باشد تا فضای شادی و نشاط در بین بیننده ها همچنان جریان داشته باشد.

چه سریال هایی نوروز 96 پخش می‌شود؟/ محسن تنابنده و پوریا پورسرخ روی آنتن می‌روند+ عکس

در بین سریال هایی که از آن ها به عنوان سریال های نوروزی نام برده شده، تصویربرداری برخی آثار همچون سریال شبکه یک به پایان رسیده اما تصویربرداری سریال شبکه دو سیما همچنان ادامه دارد.

**سریال "علی البدل"، گزینه شبکه یک سیما

سریال تلویزیونی" علی البدل" به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز سال 1396 در نظر گرفته شده است.

"علی البدل" داستان انسان هایی است که حضور دارند اما حق رای ندارند و به طور معمول در نهادها و شوراها این امر را به افرادی که اعضای علی البدل محسوب می شوند، همیشه وجود دارند.

تصویربرداری سریال "علی البدل" در چند روستای استان همدان از جمله روستای "ورکانه" انجام شده است و از این جهت تفاوت قابل توجهی با سایر سریال هایی دارد که این روزها فضای تصویربرداری خود را به ساختمان های مسکونی محدود می کنند.

مهدی فخیم زاده، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، احمد مهران فر، هادی کاظمی، محمود جعفری، هومن حاجی عبداللهی، سیما خضر آبادی و محسن تنابنده در سریال " علی البدل" به ایفای نقش پرداخته اند.

**سریال "مرز خوشبختی"، گزینه شبکه دو سیما

سریال تلویزیونی "مرز خوشبختی" به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام برای پخش از شبکه دو سیما در نوروز سال 1396 در نظر گرفته شده است.

شخصیت اصلی داستان این اثر تلویزیونی، یک جوان شهرستانی است که با آمدن به تهران در رده نخبه های علمی قرار می گیرد.

این جوان شهرستانی به خواهر دوست خود، علاقه دارد اما پدر دختر به این وصلت راضی نیست و در ادامه رویدادهای دیگری در داستان اتفاق می افتد.

مهدی سلوکی، پوریا پورسرخ، امیر حسین آرمان، شهرزاد کمال زاده،سروش جمشیدی، جمشید جهان زاده و مهدی صباغی از جمله بازیگرهایی هستند که در "مرز خوشبختی" به ایفای نقش پرداخته اند.

**سریال " آرمان 2"، گزینه شبکه سه سیما

سریال تلویزیونی "آرمان 2" به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی در 14 قسمت تولید می شود و از آن به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه سیما سخن گفته شده است.

"آرمان 2" درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می کند و فضای کمدی دارد. "آرمان 2" سریال کمدی است که روایت گر شکلی ویژه از طنز خواهد بود .

فیلمنامه سریال "آرمان 2" پیش تر نوشته شده بود اما برای تولید دوباره بازنویسی شد. بخشی از این سریال در شهرک سینمایی غزالی جلوی دوربین می رود.

کامبیز دیرباز و الیکا عبدالرزاقی در این سریال به ایفای نقش می پردازند.