در آیین رونمایی از این پوستر که شامگاه یک شنبه در موزه سینما برگزار شد محمد مهدی دادگو دبیر بخش سودای سیمرغ این رویداد فرهنگی گفت: محمد حیدری دبیر جشنواره سنت خوبی از سال گذشته بنا کرد که پوستر جشنواره مزین به تصویر هنرمندان کشور باشد.

تصویری از مرحوم خسرو شکیبایی زینت بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود.

وی افزود: امسال نیز سعدی سینمای ایران مرحوم علی حاتمی پوستر جشنواره را زیباتر کرده است.

پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد +عکس

داور جشنواره اظهار داشت: سینمای حاتمی را می توان به دو دوره سینمای قبل از حسن کچل و سوته دلان تا سینمای بعد یعنی از کمال الملک تا فیلم نیمه تمام جهان پهلوان تختی خلاصه کنیم.

دادگو گفت: قرار شده است تمامی آثار حاتمی از سال 1357 تا اثر نیمه تمام جهان پهلوان را به همراه مصاحبه هایی که از این سینماگر برجسته وجود دارد توسط موسسه رسانه های تصویری به صورت دیجیتال در یک پک نفیس ارایه شود.

وی خاطر نشان کرد: برای استفاده از تصویر علی حاتمی در پوستر جشنواره به همراه محمد حیدری خدمت بزرگانی جون جمشید مشایخی محمدعلی کشاورز علی نصیریان و لیلا حاتمی رسیدیم.

 

پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد +عکس

با حضور زهرا حاتمی، لیلا حاتمی، مانی و عسل مصفا نوه های مرحوم حاتمی و نیز احترام برومند همسرمرحوم داوود رشیدی از پوستر جشنواره رونمایی شد.

همچنین کلیپی از آثار برگزیده 35 دوره مردمی جشنواره فیلم فجر پخش و نیز پوستر این بخش از جشنواره رونمایی شد.

در این مراسم هنرمندانی چون محمدعلی کشاورز، علی مصفا، بهرام رادان، مجید مظفری، علیرضا داوودنژاد، پانته آ بهرام ، منوچهر شاهسواری و مهرداد صدیقیان حاضر بودند.

در ادامه محمد علی کشاورز گفت:‌ علی حاتمی کار خود را با تئاتر شروع کرد و اولین کار تئاتر خود را که نوشت من افتخار همکاری با او را داشتم.

پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد +عکس

وی با توصیه به جوانان علاقمند به بازیگری تاکید کرد: سینما را با تئاتر شروع کنید اگر می خواهید موفق شوید.

این بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه خود او هم سینما را با تئاتر شروع کرده افزود: افتخار می کنم که ایرانی هستم و مورد توجه مرد قرار گرفته ام.

وی با تسلیت به مناسبت از دست دادن آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: باید به آنها جانفشان بگویید به جای آتش نشان.