آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب  حوزه علمیه گناب اظهار داشت: حوزه گناب حوزه‌ای بسیار باشکوه و باعظمت  است که خاستگاه  علمای آن سامان است. 

وی بابیان این‌که علما در اسلام و در قرآن بسیار تکریم شده‌اند و نزد خداوند مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، افزود: دوران طلبگی دارای دو مرحله‌ دوره آموزش و طلبگی و ورود به جامعه است و افتخار ما این است که سرباز صاحب عصر(عج) هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت اخلاص و تقوا در مسیر طلبگی عنوان کرد:  داشتن همت، نظم و انضباط و جدیت سبب ترقی و تکامل انسان در هر راهی می‌شود که طلاب علوم دینی تسلط کامل بر ادبیات را نیز باید جز الزامات موفقیت در این راه بدانند، زیرا بیان و قلم کار و سلاح طلاب است. 

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت درک و شناخت مسئولیت طلاب در جامعه امروز خاطرنشان کرد: طلاب در مرحله دوم که به‌عنوان فارغ تحصیل در جامعه قدم می‌گذارند باید چند اصل را  رعایت کنند و بدانند ما  با دشمنان داخلی و خارجی زیادی مواجهه هستیم  که یک عالم باید با شجاعت در مقابل آن‌ها بایستد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: طلاب بدون زحمت و تلاش نمی‌توانند گام‌های مؤثری بردارند و باید با این نگاه بلند فقیه شدن، قدم در این راه بگذارند تا بتوانند تأثیرگذار باشند زیرا فقیه در جامعه امروز در حکم چراغ و روشنی است.

وی بابیان اهمیت و وظیفه طلاب در جامعه تصریح کرد: جوانان باید  3 کتاب صحیفه نور امام خمینی(ره) و کتاب دفتر تبیان و وصیت امام(ره) را مطالعه کنند تا با شناخت کامل از انقلاب و در جهت انقلاب حرکت کنند زیرا انقلاب ما انقلابی دینی و در امتداد حکومت رسوال‌الله است و روز قیامت از ما درباره این انقلاب سؤال می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به  سیره پیامبران گفت: پیامبران راه زندگی کردن درست را به مردم نشان می‌دادند و علما که وارثان پیامبران هستند باید در امتداد هدف و راه آن‌ها قدم گذارند و با شناخت  وظیفه حقیقی خود، فطرت مردم را بیدار کنند و نعمت‌های خدا را به آن‌ها معرفی کرده و استعدادهای مردم را بشناسند و در به فعلیت رساندن آن کوشا باشند.

وی با یادآوری خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی تصریح کرد: ایشان  به علت انقلابی بودن و سال‌ها همراهی  با امام و رهبری خداوند چنین عزتی پیدا کردند.