متن این پیام به شرح زیر است :

جشنواره موسیقی فجر، در مسیر برگزاری سی و یک ساله خود، تلاش نموده است تا ضمن روایت پیام بلند انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های وسیع این هنر شریف را در خدمت معرفی مؤلفه‌های فرهنگی این کشور، به فرصت مرور و باور و همدلی بسپارد و «سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر»، بنا دارد تا ضمن پاسداشت دستاوردهای قابل اتکاء و مؤثر دوره‌های پیشین برگزاری خود، منظرهای تازه و تأثیر گذاری را پیش روی تجربه و توان پیشکسوتان گرامی و جوانان مستعد و نوآور این گستره پرتپش بگشاید .

از این روی، قراردادن جشنواره سی و دوم در موقعیتی که بالاترین سطح برای ارائه هنر برگزیدگان جشنواره‌های تخصصی موسیقایی کشور محسوب شود، از رویکردهای متمایز این نوبت از جشنواره، به منظور ارتقاء کیفی آورده ها و داشته‌های آن است تا به معنی درست کلمه، جشنواره موسیقی فجر، «جشنواره‌ی جشنواره‌ها» موسیقایی باشد.

تلاش برای این مهم و نیز هدف‌گذاری هوشمندانه بخش بین‌الملل این مهمترین رویداد موسیقایی کشور، به سمت تأمین چشم‌انداز «ایران فرهنگی»، از نقاط قابل تأمل و برآمده از تجربیات پیشین است تا در کنار ادامه سیاست واسپاری حوزه‌های اجرایی جشنواره به هنرمندان این عرصه شاهد رویدادی پویاتر و فراگیرتر باشیم.

از دیگر امیدواری‌های رویکردهای تازه این جشنواره، تبدیل شدن «جایزه باربد» به نمادی شاخص و معیاری معتبر برای سنجش آثار موسیقایی کشور در تمامی گونه‌های تولیدی است.

اینجانب شایسته می‌داند تا ضمن تقدیر از همفکری‌ها و هم‌افزایی‌های منجر به برگزاری مناسب این رخداد بزرگ، با خرسندی ابراز نماید که دفتر پیشنهادات و مشارکت‌های ارزشمند اهالی گرامی این هنر و صاحبنظران آگاه این حوزه، برای ارتقاء سطح کیفی این جشنواره، گشوده خواهد ماند.