کارگردان 4 مستند اکران شده  در جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره عمار کلیشه‌های سینمایی را شکست و همه فیلمسازانی را که فیلم‌هایشان در جشنواره‌های دیگر بایکوت شده بود، به خود جذب کرد و آثارشان را نمایش داد.
 
عباس صالح‌مدرسه‌ای، کارگردان 4 مستند «داستان تقدیر»، «خاطرات روزهای دا»، «12 نفر» و «زنده به گور» عنوان کرد: در همه کارهای فیلمسازی‌ام همیشه سعی‌ام این بوده که به موضوعات مذهبی و دفاع مقدس توجه داشته باشم. در این مسیر ملاکم این بود که آموزه‌هایی را یاد بگیرم و به زبانی آنها را نیز به دیگران آموزش بدهم.
 
وی در ادامه گفت: امروز سینما نقش پررنگی در جامعه ایفا می‌کند، زبان تصویر، زبان سینماست، موثرترین رسانه نیز سینما محسوب می‌شود. امروز، در اقصی نقاط دنیا سینما محور توجه است. من از نوجوانی فیلم کوتاه ساخته‌ام و علاقه‌ام به تصویر موجب شد در همین عرصه مستندسازی نیز ادامه دهم.
 
صالح‌مدرسه‌ای اظهار داشت: خوشبختانه جشنواره عمار کلیشه‌های متعارف جشنواره‌های سینمایی را شکسته و انقلابی در نمایش آثار مستند به پا کرده است، حرکت جشنواره عمار در سطح کشور توسط هیچ سازمان و مجموعه‌ای انجام نشده بود. امروز ما در کشور شاهد بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین فضاها برای پخش آثار عمار از سینما گرفته تا مسجد و مدرسه هستیم.
 
این مستندساز جشنواره عمار گفت: بنابراین عمار یک آشتی بین مردم و فیلم مستند برقرار کرد. جشنواره‌های دیگر گزینشی عمل می‌کردند، راه را بر خیلی از فیلمسازان می‌بستند و اجازه ورود برخی آثار را نمی‌دادند، عمار همه بچه‌های فیلمساز را که فیلم‌هایشان در جشنواره‌های دیگر بایکوت شده بود به خود جذب کرد و آثارشان را بررسی و نمایش داد.
 
وی در پایان گفت: بنابراین این جشنواره مردمی است، قواعدش نیز با دیگر جشنواره‌ها متفاوت و داوری‌هایشان نیز متفاوت از سایر جشنواره‌هاست.