نشست خبری ششمین جشنواره شعر انقلاب با حضور مرتضی امیری اسفندقه و محمد زرویی نصرآباد در حوزه هنری برگزار شد. 
 
اسفندقه در این نشست گفت: تعریف شعر انقلاب در این سه دهه تغییر کرده است و گسترده‌تر شده و این تعریف رویارویی با مسائل خاص را در بر می‌گیرد. در چشم‌انداز شعر انقلاب هر آنچه به عنوان آیین معرفی شده و منافاتی با اصول اصلی انسانیت و مبانی الهی ندارد، در حوزه مسائل آیینی قرار می‌گیرد.  تعریف انقلاب از شعر آیینی صرفا مذهبی نیست و هر نوع شعر پارسی آیینی را که در تضاد با معارف الهی نیست پاس می‌دارد. 
 
وی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: مجموع آثار ارسالی 874 اثر از 201 شرکت‌کننده بوده است. در بخش مجموعه شعر 244 اثر، در بخش تک اثر 599 اثر و در بخش پژوهش 31 اثر ارسال شده‌اند. شعر در ششمین جشنواره به دو بخش سنتی و نیمایی تفکیک شده. ظرفیت و ظرافت قالب‌ها در ابلاغ پیام‌های قلبی تا جایی که ذوق علمی اجازه می‌دهد، بررسی شود. در بخش مجموعه شعر 140 اثر سنتی و 104 اثر نیمایی است. در بخش تک اثر 321 اثر سنتی و 278 اثر نیمایی است. 
 
وی افزود: شعر دفاع مقدس فقط شعر جنگ نیست؛ بلکه دفاع از هر آن چیزی است که مقدس شمرده می‌شود. در بخش پژوهش 21 اثر مقاله و 6 اثر کتاب رسیده است. بیشترین شرکت کننده از استان تهران و کمترین از سمنان و سیستان و بلوچستان بوده است. هیات داوران جشنواره مصطفی علی پور، محمدرضا عبدالملکیان و علی‌محمد مودب هستند و در بخش سنتی هم در حوزه ترانه و هم غزل محمدعلی بهمنی، محمد کاظم کاظمی و محمود حبیبی کسبی هستند. در بخش پژوهش سعید یوسف کیا، دکتر عبدالحمید ضیائی و دکتر محمدرضا سنگری داوران جشنواره هستند. 
 
زرویی نصرآباد در بخش دیگری از نشست در خصوص جوایز برگزیدگان گفت: در بخش مجموعه به نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 7 میلیون تومان وجه نقد، نفر دوم لوح تقدیر و پنج میلیون تومان و نفر سوم لوح تقدیر و سه میلیون تومان اهدا می‌شود. در بخش تک اثر به نفرات اول تا سوم به ترتیب تندیس جشنواره و چهار میلیون تومان لوح تقدیر و سه میلیون تومان، لوح تقدیر و دو میلیون تومان اهدا می‌شود. در بخش کتاب تندیس جشنواره و سه میلیون تومان اهدا می‌شود و در بخش مقاله به نفرات اول تا سوم به ترتیب دو و نیم، یک و نیم و یک میلیون تومان اهدا خواهد شد. 
 
وی افزود: جشنواره در هفتم و هشتم دی ماه در شیراز برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه روز هفتم با شعر خوانی در حافظیه آغاز شده و شب شعر انقلاب در سالن صدرای شیراز با حضور 25 نفر از شاعران مطرح کشور در همان روز برگزار می‌شود. در روز هشتم محفل ادبی دیدار مهر برگزار می‌شود که در آن از کتاب «امین زبان و ادب پارسی» حضرت آیت الله خامنه ای که در هفت فصل منتشر شده، رونمایی می‌شود. همچنین از کتاب «سکوت سرشار از هیاهو» که توسط موسی بیدج تدوین شده و شامل شعرهای شاعران عرب در حوزه بیداری اسلامی است، رونمایی می‌شود. روز هشتم دیماه در مراسم اختتامیه از سه پیشکسوت شعر انقلاب نصرالله مردانی، سید محمود سجادی و قادر طهماسبی تقدیر خواهد شد.