جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه وزیر ارشاد به فریاد هنرمندان برسد، گفت: متاسفم که بگویم اکثر بازیگران این مرز و بوم در وضعیتی بسیار نامساعد به سر می‌برند، به نحوی که بسیاری از آنها برای گذران زندگی با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: این وضعیت نابسامان تا به آنجا بغرنج شده که باید در آینده نزدیک انتظار داشته باشیم تا بازیگران کشورمان در آزانس‌های اتومبیل کرایه مشغول باشند، حتی باید انتظار داشته باشیم که مردم برای گرفتن اتومبیل کرایه این مزیت را هم در اختیار داشته باشند تا راننده اتومبیل درخواستی‌شان بازیگر مورد علاقه‌شان باشد!

این بازیگر فیلم‌های دفاع مقدسی تصریح کرد: وضعیت نابسامان موجود تنها عواقب بسیار بدی را برای هنر این سرزمین در پی دارد، برای همین امیدوارم وزیر ارشاد جدید سیاست‌های خود را به گونه‌ای پیش برد که در کوتاه ترین زمان ممکن وضعیت معاش هنرمند بهبود یابد.

 

رسیدگی به سینمای دفاع مقدس

بازیگر فیلم «هراس» گفت: توقع دیگر من از وزیر ارشاد این است که سینمای دفاع مقدس و دینی را جزء اولویت‌های خود بگذارد، چون این ژانر تقریبا فراموش شده و نیاز دارد تا حمایت شود، البته قبول دارم زمانی که در اختیار دارد مناسب نیست، اما این انتظار وجود دارد که نیازهای حداقلی هنرمندان تامین شود.

چرا یک فیلم درباره ۱۳ آبان نداریم!

 

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره مناسبت ۱۳ آبان نیز این‌گونه اظهار نظر کرد: رویدادهایی چون ۱۳ آبان جزء افتخارات این سرزمین محسوب می‌شود که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌را فراموش کرد، اما افسوس که در سینمای کشورمان سالهاست این موضوعات فراموش شده، والا حداقل یک فیلم با محوریت ۱۳ آبان در کشورمان ساخته می‌شد.