حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شمس زاده مسئول مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی حرم مطهر حضرت معصومه (س)  گفت: اربعین یکی از روزهایی است که بسیار مورد سفارش قرار گرفته و این روز همچنین زیارت نامه ای دارد که در "مفاتیح الجنان" قابل خواندن است.

وی ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری زمانی که از مدینه حرکت کرد، روز اربعین به کربلا رسید و با توجه به اینکه شخصیتی منحصر به فرد داشت، تشکیلات یزیدیان را به طور کلی به هم ریخت. 

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه جابربن عبدالله انصاری فردی سرشناس و از اصحاب خاص پیامبر بود، با حضورش در کربلا روایتی را بیان کرد که در آن گفته بود از پیامبر شنیدم کسی که قدمی برای امام حسین (ع) بردارد، در زمره یاران ایشان محسوب می شود.

مسئول مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به فضیلت بسیار زیاد پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین فضیلت بسیاری دارد به گونه ای که هر قدمی که برداشته شود شمار بسیاری خیر و برکت برای فرد به همراه می آورد مانند اینکه در رابطه با ثواب بسیار این پیاده روی می توان به پاک شدن انسان از ده گناه در هر قدم و همچنین صعود ده مرتبه ای انسان با هر قدم، اشاره کرد.