دومین نشست از سلسله نشست‌های کتابنوش، با نقد و بازنمایی کتاب «رویای نیمه شب»، با حضور حجت‌الاسلام‌والسلمین محمدرضا زائری، و مهدی کاموس، روز دوشنبه 3 آبان ماه، رأس ساعت 15 در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌گردد.

 
کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یکبار در مرکز انجام گیرد. دومین نشست از این سلسله نشست‌ها به نقد و بازنمایی کتاب رویای نیمه شب (نوشته مظفر سالاری) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والسلمین زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و مهدی کاموس، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار می‌گردد.
 
 
 کتاب «رویای نیمه شب»، داستانی است عاشقانه با زمینه‎ مذهبی، که حکایت از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است. به گفته بسیاری از منتقدان جذابیت قلم در این کتاب نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را دچار خود کرده و تا انتهای داستان همراه می‎سازد.  
 
 
از ویژگی‌های خوب این رمان این است که مایه اصلی آن واقعی بوده و قصه آن در جلد دوم کتاب شریف عبقری الحسان صفحه 192 نقل گردیده و نویسنده با پردازش آن، اثری فوق العاده را خلق نموده است. همین امر باعث گردیده تا خواننده با اطمینان قلبی و اعتماد به کتب معتبر اقدام به خوانش داستان نماید، که این تاثیرگذاری آن را دو چندان می‌نماید.
 
 
رویای نیمه شب، ترسیم شیوه معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز مردمی است که معتقد به دو مکتب متفاوت می‌باشند، اما در زیر چتر مشترکات اعتقادی خود چون خدا، قبله، کتاب و پیامبر با صمیمیت و دوستی به مراوده بایکدیگر می‌پردازند.
 
 
مظفر سالاری، نویسندۀ رمان که خود روحانی است در خصوص این کتاب می‌گوید: «من در رویای نیمه شب به کودکان و نوجوانان فکر می‌کنم. شاید بتوان گفت که این رمان، رمان خانواده است. من برای نگارش این رمان متوسل به حضرت ولی عصر(عج) شدم و از آن حضرت استمداد خواستم. از نکات جالب توجه در این کار این بود که پیش نویس و پاک نویس نداشتم و فقط برخی اصلاحات ویرایشی انجام گرفت.»
 
 
این رمان که انتشارات کتابستان معرفت، آن را روانه بازار کتاب کرده پس از 10 مرتبه چاپ به شمارگان 13 هزار نسخه رسیده و چاپ یازدهم آن به زودی راهی بازار کتاب خواهد شد.
 
 
دومین نشست مراسم بازنمایی کتاب، با هدف رواج کتاب و کتابخوانی در بین مخاطبان همچنین بازخوانی و برجسته سازی کتب مهم و تاثیرگذار، به این کتاب اختصاص یافته است و دوشنبه 3آبان ماه رأس ساعت 15 در مرکز تبادل کتاب، به نشانی، چهار راه ولی عصر، خیابان برادران مظفر برگزار می‌گردد.