هنر همیشه آموختنی نیست و این را افرادی ثابت کرده اند که در گوشه و کنار کشورمان با آثار ویژه خود این دنیای عظیم را به تصویر کشیده‌اند. 

در راستای افزایش تعداد این هنرمندان انجمنی برای حمایت و معرفی آثار آن‌ها با عنوان «هنرمندان خودآموخته» تشکیل شده است، انجمنی که علی عزتی مدیریت آن را به عهده دارد. 

عزتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تازه ترین نمایشگاه این مجموعه که در حال برگزاری است، عنوان کرد: در ادامه فعالیت‌هایی که انجمن هنرمندان خودآموخته برای کشف، معرفی و نمایش استعدادها داشته، این بار خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاهی از آثار افراد این انجمن شده است. 

وی افزود: در تازه ترین نمایشگاه ما، حدود 30 نفر از هنرمندان خودآموخته سراسر کشور از استان‌هایی چون هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، مازندران، گیلان، زنجان، فارس، تبریز و ... با آثارشان حاضر شده اند. کارهایی که هرکدام از بداهت و خلاقیت ویژه ای برخوردار است و حاصل خیال هنرمندانی است که از هیچ گونه تحصیلات آکادمیک و یا دوره های خاصی بهره‌مند نشده‌اند. 

وی تصریح کرد: به جهت همین ویژگی که هنرمندان و آثار  آن‌ها در  این نمایشگاه دارند، عنوان «در گستره خیال» را برای این مجموعه انتخاب کرده ایم.  

عزتی در ادامه اظهار کرد: آثار موجود در این نمایشگاه در قالب نقاشی و حجم‌هایی هستند که  کارهایی از دل ایل های عشایری تا شهری ترین هنرمند خودآموخته، در تهران را شامل می شود. علاوه بر این در کنار نمایشگاه ورکشاپ و پرفورمنس نیز توسط همین هنرمندان اجرا می شود. 

گفتنی است؛ این نمایشگاه با حدود 75 اثر از 25 تا 2 آبان در گالری‌های میرمیران و بهار خانه هنرمندان ایران برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.