در خصوص باز خورد مخاطبان  نسبت به سریال «معمای شاه» گفت: انتظار داشتم به مانند سریال‌های دیگر بعد از پایان پخش آن در تلویزیون بابت آن اظهار نظر شود، اما همزمان با پخش قسمت اول نقد و بررسی  شروع شد.

 

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد تاریخ معاصر سخت، بحث انگیز است. به هر حال با همه تلاش‌هایی که آقای ورزی و تیم نویسنده داشتند هنوز نقدهایی به این سریال می‌شود.

این بازیگر عنوان کرد: تمام این سریال در گذشته اتفاق می‌افتد، فراهم کردن لوکیشن، لباس و ماشین کار سختی است. در ضمن افراد زیادی از قصه آگاه هستند و برخی هم از تاریخ کشور مطلع نیستند و این سریال یک تلنگر است که بسیاری از مردم به کتاب‌های تاریخ مراجعه کنند.

وی اظهار داشت : خود من عاشق تاریخ هستم، بخش زیادی از این سریال به تاریخ کشور نزدیک است. آن چیزهایی که مورخین نوشتند در سریال به آنها اشاره شده است. ضمن اینکه به تازگی کتاب‌هایی چاپ شده از کسانی که در دربار زندگی می‌کنند از جمله همسر شاه، اسداله علم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. 

اکبری در خصوص سختی ساخت سریال های تاریخی خاطر نشان کرد : چه در سینما و تلویزیون کارهای تاریخی هزینه و زمان زیادی را طلب می‌کند، به گروه صد در صد حرفه‌ای نیاز دارد و با کارهای آپارتمانی قابل مقایسه نیست چرا که به فکر، برنامه‌ریزی یک مجموعه قوی احتیاج داریم