حسن توکل نیا تهیه کننده سینما و فیلم «سایه های موازی» ضمن اعتراض به نبود عدالت کافی در اکران گفت: این فیلم در هفته اول با یازده سینما 58 میلیون تومان فروخت و در هفته جهارم، این رقم با همان تعداد سینما به 84 میلیون تومان رسید. پس نشان می‌دهد که اگر شرایط اکران مساعد بود اتفاقات بهتری رخ می‌داد چون فیلم پتانسیل‌های لازم در جهت جذب مخاطب را داشت. 

وی افزود: با وجود اینکه فروش این فیلم هفته به هفته بهتر شد اما با توجه به تعداد سالن کم و حجم بالای فیلم‌ها حقش را از گیشه نگرفت و حداقل باید 20 سالن در اختیار ما می‌گذاشتند. 

توکل نیا ادامه داد: اول قرار بود تعداد سالن بیشتری به ما داده شود اما 8_7 سالن فیلم را نذاشتند و می‌گفتند چون «فروشنده» آمده و اگر قرار است شهاب حسینی پخش کنیم، «فروشنده» را اکران می‌کنیم در کل درست هم می‌گویند. 

این تهیه کننده اضافه کرد: در صورتی که من از این شورای صنفی مستکبر خواستم فیلم را عقب بیندازند متاسفانه خودسر عمل کردند. 

توکل نیا اذعان داشت: فقط فیلم «سایه های موازی» با این مشکل روبرو نشد و آثار دیگری نیز درگیر چنین معضلی در اکران شدند و نتوانستند در اکران نفس بکشند. 

وی در پایان گفت: این شورا بارها برای آدم‌های خودشان همه کار کردند اما برای ما که کسی را نداریم و کاری منصفانه و عادلانه می‌خواهیم، کاری انجام ندادند.