همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی، سریال 10 قسمتی گشت ویژه به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه کنندگی سعید سعدی از امشب دهم مهر ساعت 22:20 به روی آنتن می رود.

 
 
موضوع این سریال درباره ماجراهای یک گروه پلیس زبده و ورزیده است که در چالش با پرونده های پلیسی، به رویارویی و حل و فصل آنها می‌پردازند.کاراکترهای سریال شامل چند جوان است که به‌عنوان نیروهای گشت انتظامی فعالیت می‌کنند و درسطح شهر با یک اتفاق روبه‌رو می‌شوند و آن را پیگیری می‌کنند.
 
در هر قسمت از داستان اتفاق و حادثه‌ای رخ می‌دهد که این سه نفر را درگیر می‌کند و این گشت نیز براساس ماموریت خاص خود وقایع سطح شهر را کنترل می‌کنند.
 
بگفته تهیه کننده گشت ویژه، تا الان هشت قسمت از این سریال تدوین نهایی شده و آماده تحویل برای پخش است. سعید سعدی اظهار داشت: فردا شب(یکشنبه 11 مهر) با حضور حمید گودرزی، شاهد احمدلو و پدرام شریفی و ضبط تصاویر خیابانی و داخل خودرو، فیلمبرداری این پروژه به پایان می رسد. این تهیه کننده افزود: این سریال، اپیزودیک است و در هر اپیزود به موضوعات مختلفی از جمله کلاهبرداری، سرقت منزل و خودرو، عتیقه فروشی و مواد مخدر پرداخته شده است.
 
سعدی ادامه داد موضوع اولین قسمت گشت ویژه، آدم ربایی و گروگانگیری است که امشب بینندگان شاهد آن خواهند بود. طلا معتضدی نویسنده، بابک میرزاخانی آهنگساز ومهدی سعدی تدوینگر این سریال هستند.
 
محمد معتمدی هم تیتراژ پایانی این سریال را خوانده است. بهمن محمدزاده شاعر، افشین عزیزی تنظیم و میلاد فرهودی میکس و مسترینگ قطعه »پرواز» را انجام داده اند. حمیدگودرزی، شاهد احمدلو، پدرام شریفی، محمود پاک نیت، امیرکاظمی، داریوش اسدزاده، سوگل طهماسبی، آزیتا لاچینی، مهرداد فلاحتگر، حسین سلیمانی و طوفان مهردادیان درسریال گشت ویژه ایفای نقش کردند.
 
 «گشت ویژه» پلیس از امشب در تلویزیون
 پلیسی شبیه آدم‌های واقعی

پدرام شریفی، یکی از سه بازیگر ثابت مجموعه «گشت ویژه» است که قرار شده در نقش یکی از مأموران پلیس این مجموعه به ایفای نقش بپردازد.

شریفی در تعریف مختصات نقش خود می‌گوید: من در این مجموعه کنار حمید گودرزی و شاهد احمدلو در نقش سه پلیس هستیم که به صورت یک تیم با هم همکاری کرده و هر بار پرونده‌ای را حل و فصل می‌کنیم. در مورد جزئیات شخصیتم یعنی «پدرام» که همنام خودم است، توضیح چندانی ندارم و فکر می‌کنم باید اجازه دهیم کار روی آنتن برود و دیده شود، اما از خصوصیات کلی نقش این‌طور بگویم که پدرام، پلیسی جوان و باهوش با ویژگی‌های مخصوص به خود و نیز مهارت‌های بدنی ورزیده است و در عملیات و ماموریت‌هایی که صورت می‌گیرد، بسیار سریع وارد عمل می‌شود. البته ساختار این کار به صورت اپیزودیک بوده و هر بار قرار است با ماجرای تازه‌ای مواجه شویم.

وی درخصوص تجربه تازه‌اش از بازی در یک سریال تلویزیونی می‌گوید: این اولین تجربه بازی من در یک سریال تلویزیونی محسوب می‌شود و پیش از هر چیز برای خودم بسیار جالب است که این مدیوم تازه را هم تجربه کنم. ضمنا خود نقش هم از جدیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اولین بار است که در نقشی جدی بازی می‌کنم.

شریفی در تعریف این سختی نقش توضیح می‌دهد: از آنجا که قهرمان‌های اصلی داستان ما همه پلیس هستند، باید خیلی مراقب باشیم که در به تصویر کشیدنشان حساسیت‌ها را رعایت کنیم و دست روی نقاط مثبت شخصیت این افراد بگذاریم. البته قهرمان‌سازی، مختصات متفاوتی دارد و ممکن است حتی ویژگی‌های منفی و نقاط ضعف شخصیت هم به چشم بیاید، ولی ما با تمام سختی‌ها، سعی کرده‌ایم شخصیت‌های سریال را آدم‌هایی واقعی و با تمام خصوصیات خوب و بدشان نشان بدهیم. درواقع همه ‌ما شخصیت‌هایی خاکستری هستیم، چراکه تنها واقعی نشان دادن شخصیت‌هاست که موجب همذات‌پنداری از سوی مخاطب می‌شود.

قصه‌هایی بر مبنای پرونده‌های واقعی

طلا معتضدی، نویسنده گشت ویژه گفت: ما در ارتباط مستقیم با ناجی هنر بودیم و این متن در یک رابطه کاملا تعاملی نوشته شده است. بیشتر داستان‌های ما از روی پرونده‌های واقعی اقتباس شده و با صلاحدید سردار منتظرالمهدی در اختیار ما قرار گرفت. برای نوشتن هر اپیزود با سردار منتظرالمهدی جلسات طولانی داشتیم که در این جلسات به نکات لازم و ضروری می‌رسیدیم و بعد نقاط دراماتیک را به قصه اضافه می‌کردیم. البته این سریال چون درباره یک گشت شهری ویژه است، قطعا برای نگارش احتیاج به راهنمایی‌ها و تحقیقات بسیاری داشته که بدون راهنمایی‌های دوستان در نیروی انتظامی، این مهم قطعا به سرانجام نمی‌رسید. هر قسمت از سریال براساس یک پرونده واقعی نوشته شده، ولی به هر حال برای نگارش این پرونده‌ها احتیاج به نویسنده بود؛ نویسنده‌ای که بتواند نقاط دراماتیک را بال و پر دهد و آنها را از حالت یک‌خطی دربیاورد و بر مبنای پرونده‌ها قصه‌سازی کند. از سوی دیگر، ما جلساتی هم با تلویزیون داشتیم و نکات مورد نظر آنها را هم اصلاح می‌کردیم. امیدوارم با این جلسات طولانی که روند نوشتن کار را برایمان کمی سخت‌تر می‌کرد، نتیجه بهتری گرفته شود و مخاطب از سریال راضی باشد.

 
مجموعه تلویزیونی گشت ویژه محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی در 10 قسمت 50 دقیقه ای تولید شده است. این سریال هر شب از امشب تا 19 مهر حوالی ساعت 22:20 به روی آنتن خواهد رفت.