مجید مجیدی در افتتاح بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به‌ندرت دعوت برنامه‌ها را می‌پذیرد، ولی پذیرفتنش برای این جشنواره به‌دلیل حضور در مشهد و زیارت امام رضا(ع) و همچنین حضور وزیر بهداشت بوده است، اظهار داشت: به‌واقع آقای دکتر هاشمی بین مردم و علی الخصوص بین هنرمندان محبوب هستند؛ به‌طوری که برخی مواقع بین خودمان صحبت می‌کنیم امکان دارد جای وزرا را تغییر دهند، مثلاً دکتر هاشمی وزیر فرهنگ می‌شد و آقای جنتی را یک جایگاه دیگری به او می‌دادند.

مجیدی ادامه داد: در دولت‌های مختلف همیشه به فرهنگ و هنر بی‌مهری شده است درحالی که فرهنگ و هنر پیشانی نظام بوده ولی همیشه نگاه درجه دو و سه و دسته چندمی به آن شده و اگر توفیقی هم رخ داده فردی بوده و ربطی به سیاستگذاران ندارد.

کارگردان فیلم محمد(ص) با خطاب قرار دادن حضار که از دانشجویان، پزشکان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند، گفت: به شما غبطه می‌خورم که وزیری به‌مانند دکتر هاشمی دارید.

در افتتاح بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت از مجید مجیدی تقدیر به عمل آمد که در این مراسم تقدیر (رمضانی) نوجوان فیلم آسمان لوح تقدیر را به این کارگردان اهدا کرد.