آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار این ستاد در کشور اظهار داشت: هیچ قشر و گروهی تأثیرگذاری و نقش‌آفرین‌تر از قشر شما نیست و کار این ستاد بسیار مقدس و مهم است.

وی بابیان اینکه موضوعی مهم‌تر از امربه‌معروف و نهی از منکر وجود ندارد، تصریح کرد: خداوند انسان را آفریده است ولی باید برای ساختن مبانی جامعه معروف عملی و منکر ترک شود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: درک و شناخت معروف‌ها و منکرات بسیار مهم است و متأسفانه خیلی از آن‌ها عملی هم نمی‌شود که این عملی نشدن یکی از دغدغه‌ها و مشکلات است.

وی ابراز کرد: مشکلات بودجه‌ای وجود دارد ولی باید شما این‌قدر قوی باشید که اگر کسانی خواستند به بیت‌المال تصرفی داشته باشند جلویش را بگیرید و به‌نوعی همه قدرت‌ها باید در سیطره قدرت شما باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه حق یکی است ولی این‌همه اختلاف در جراید کشور نشان از آن دارد که معروف‌ها و منکراتی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف نباید این‌قدر ادامه پیدا کند و وزارتخانه‌ها باید ابتدا از خودشان برای برخورد با آن شروع کنند.

وی دریافت دیرکرد توسط بانک‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: بارها تأکید کرده‌ایم دیرکردی که بانک‌ها دریافت می‌کنند ربا و حرام است ولی متأسفانه هنوز انجام می‌پذیرد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: در صیانت یا رد برجام درباره حقوق‌های نجومی و پاسخگویی به توهین‌های شبکه‌های بیگانه شما باید ورود کنید.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد منکرات فراوانی هستیم باید قشری به وجود آید که مردم را دعوت به خیر و از منکرات نهی کند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی سایت فارسی راه می‌اندازد و اشخاص ضدانقلاب را جمع می‌کند تا برعلیه نظام تبلیغات کنند که باید قشری باشد که مردم را درباره آن ارشاد و راهنمایی کند.