عباس رافعی کارگردان و تهیه کننده سینما در خصوص آخرین وضعیت ساخت «کافه پولونیا» گفت: چون خوشبختانه مشترکا با لهستان کار می‌کنیم و آن‌ها در کار خود  بسیار منظم و دقیق و حرفه ‌ای هستند، پیش تولیدی جدی را شروع کردیم. 

وی افزود: چون این فیلم در مورد جنگ جهانی دوم است، نیاز به دکور و جلوه‌های ویژه تصویری دارد که قرار است، این بخش در لهستان انجام شود. 

وی ادامه داد: هم اکنون در مرحله انتخاب بازیگران لهستانی هستیم و در کل پیش تولید قطعی و آرام خود را پشت سر می گذاریم. 

این کارگردان با اشاره به لوکیشن‌های «کافه پولونیا» بیان کرد: انزلی و تهران(جنگ جهانی دوم) و ایران و لهستان امروز را در این فیلم نشان خواهیم داد. 

کارگردان «فصل فراموشی فریبا» با اشاره به زمان آغاز فیلمبرداری اظهار داشت: مضمون فیلم به نحوی است که در زمستان می گذرد؛ پس باید تا رسیدن این فصل صبر کنیم. امیدوارم بتوانیم فیلمی با بودجه کم و سریع بسازیم تا به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسد. 

رافعی در خصوص سرمایه گذار «کافه پولونیا» خاطرنشان کرد: سعید هندی فردی ایرانی ساکن هند سرمایه گذار این فیلم است که درزمینه تهیه،توزیع و نگارش آثار سینمایی نیز فعالیت دارد. او در ابتدا فیلمنامه ای به من داد تا ساخت فیلمی در بمبئی را شروع کنیم که با پیشنهاد من مبنی بر آسان و ارزان بودن ساخت فیلم در ایران در ساخت «کافه پولونیا» به توافق رسیدیم.