سی و سومین نشست خبری سخنگوی ارشاد با نیم ساعت تاخیر آغاز شد که این تاخیر اعتراض اهالی رسانه را به همراه داشت.

نوش‌آبادی در ابتدا ضمن تبریک عید غدیر، این روز را به عنوان عید سیاست اسلامی دانست و اهمیت آن را از دید رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد. 
 
*نکوداشت هفته دفاع مقدس با حضور وزیر ارشاد
وی هفته دفاع مقدس را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس پنجم مهرماه ساعت 10 صبح در سالن سینما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنرانی علی جنتی وزیر ارشاد برگزار می‌شود. 
 
نوش آبادی تصریح کرد: همچنین نشان ایثار و رسانه در دو بخش رسانه و آثار برتر توسط وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌توانند آثار خود را با موضوع ایثار به دبیرخانه وزارت ارشاد ارسال کنند. 
  
وی در ادامه در خصوص وضعیت ارکستر سمفونیک ملی ایران عنوان کرد: فرهاد فخرالدینی گزینه اول ما برای رهبری ارکستر سمفونیک ملی ایران است و رایزنی‌هایی انجام دادیم که هنوز به قطعیت نرسیده است. 
 
نوش آبادی با اشاره به روند درمان محمدرضا شجریان بیان کرد: شجریان با نظر خانواده و دکتر وی از خارج به ایران منتقل شد و فعلا نمی‌تواند کنسرت برگزار کند چون روند درمان و بهبود او از هر چیزی واجب‌تر است. 
 
*قوه قضاییه پیگیر ادامه فعالیت یالثارات است
سخنگوی ارشاد در خصوص موضع وزارت ارشاد پیرامون مطالب منتشر شده یالثارات اظهار داشت: موضع ما در این رابطه قبلا اعلام شده و هیات نظارت بر مطبوعات پروانه نشریه را لغو کرده و از فهرست دارای مجوز خارج شده است و آن را به لحاظ قانونی دارای مجوز نمی‌دانیم چون در هیات متشکل از سه قوه و حوزه علمیه لغو پروانه شده است.

وی افزود: همچنان موضع ما لغو پروانه است و سایر مسائلی هم که اتفاق افتاده و ادامه فعالیت این نشریه توسط قوه قضاییه در حال پیگیری است و شکایت‌هایی که از طرف هنرمندان صورت گرفته بر اساس وظایف و اختیارات قوه قضاییه انجام خواهد گرفت.

نوش آبادی با اشاره به سایر برنامه‌ها و جشنواره‌های وزارت ارشاد بیان کرد: دیگر برنامه‌های ما برگزاری جشنواره فیلم و عکس به صورت دائم و مردمی و رسانه‌ای است و در فضای مجازی برگزار می‌شود. همچنین در هفته دفاع مقدس نیز تفاهم نامه‌ای بین وزارت ارشاد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به منظور حفظ ارزش های دفاع مقدس منعقد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ثبت آثار سال‌های جنگ و مشارکت در برگزاری همایش‌ها، حمایت از نهضت ترجمه آثار مکتوب و... از دیگر اهداف ما خواهد بود.

*تشکیل کارگروهی با همکاری ارشاد و وزارت خارجه برای پیگیری حقوق خانواده شهدای منا
سخنگوی ارشاد در خصوص فاجعه منا اظهار داشت: کار گروهی با ریاست امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت و نهادهای زیربط تشکیل شده است. تا کنون 450 وکالت نامه از طرف قربانیان منا، استفاده از وکلای مناسب، شکایت از طرف نیروی انتظامی به پلیس اینترپل و جمع آوری 800 مصاحبه توسط سازمان حج و زیارت با شاهدان عینی صورت گرفته که به وزارت امور خارجه ارسال شده است. به جز وزارت ارشاد به عنوان یک عضو از کل گروه خود دولت نیز به طور مصمم پیگیر جریان است.

وی افزود: عدم شکایت کشورهای حادثه دیده از عربستان نقطه ضعفی است. 7 هزار مسلمان از 40 کشور جان باختند، اما تنها ایران شاکی است و سایر کشورها انگیزه ای برای پیگیری حقوق خانواده های انها ندارند. البته قرار است از وکلای سایر کشورها حتی خود عربستان هم برای پیگیری این امر استفاده شود.

نوش آبادی اظهار داشت: نخستین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در راستای تحقق فرهنگ ایرانی اسلامی و دوخت لباس‌های عاشورایی و تاثیرات آن به همت کارگروه مد و لباس فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش اصلی و جنبی همزمان با دهه دوم ماه محرم از 26 مهر تا 2 آبان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

*حضور جنتی در مراسمی با رفتارهای غیر متعارف
سخنگوی ارشاد با تکذیب خبر حضور جنتی در مراسمی با رفتارهای غیر متعارف افزود: خبر حضور جنتی در مراسم دراویش صوفیه در شهر شیراز را تکذیب می‌کنیم بلکه این مراسم اجرای نمایش سنتی توسط هنرمندان بوده که قبلا مجوزهای آن صادر شده بود و از جنتی نیز به عنوان مهمان دعوت کردند. حضور ایشان با توجه و دقت و نگاه کاملا فرهنگی بود. مجوزی هم به گروه های منحرف تشکل های غیرهمسو با نظام و فرقه های ضاله نمی دهیم. ملاحظات جدی است و اجازه نمی دهیم فرهنگ و هنر کشور دستخوش جریان های نامتعارف و غیرشرعی شود.

*انعقاد تفاهم نامه میان ارشاد و وزارت دارایی مبنی بر معافیت مالیاتی
نوش آبادی در خصوص معافیت مالیاتی چاپخانه ها اظهار داشت: تفاهم نامه میان ارشاد و وزارت دارایی مبنی بر معاف کردن تشکل های فرهنگی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منعقد شد، البته گاهی عدم اجرای آن دیده می‌شد که اکنون تمام نهادهای فرهنگی از مالیات معاف شدند. به حقوق چاپخانه داران و ناشران کم لطفی شد که مقرر شد انها هم در فهرست معافیت قرار گیرند. امیدواریم با تعیین تکلیف حقوقی چاپ و نشر کشور که پایه رشد فرهنگ و علم است مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.

*ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات به وزارت کشور 
وی با اشاره به آیین نامه جدید قانون مطبوعات بیان کرد: در آیین نامه جدیدی که در 4 فصل و 37 تبصره به تصویب رسیده نکات مثبت فراوانی دیده می‌شود اما برخی از آنها مانند بیمه شدن خبرنگاران و کارمندان خبرگزاری‌ها، بحث رسانه اجاره‌ای و مصوبات شورای امنیت ملی از اهمیت بالاتری برخوردار است. در بحث مصوبات شورای امنیت ملی سیاست‌های کمیته تبلیغات برای رسانه ها اجباری است.

*«فروشنده» با اکثریت آراء به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد
سخنگوی ارشاد درباره موضوع عرفی فیلم «فروشنده» برای اسکار گفت: «فروشنده» به عنوان نماینده ایران برای اسکار انتخاب شد، این اثر با اکثریت آرا برای نامزدی در اسکار منتخب شده است.

وی ادامه داد: این امر توسط چند نهاد صورت گرفت که امیدواریم انتخابی شایسته باشد و ظرفیت سینما را نشان دهد. البته این انتخاب به معنای نادیده گرفتن سایر فیلم ها نیست. امیدواریم فیلم ها به نیازهای داخلی جواب دهد و در دنیا افتخار افرین باشد. امیدواریم فیلم ها به نیازهای داخلی جواب دهد و در دنیا افتخار افرین باشد