کامبیز بنان، کارگردان و نویسنده «پای سیب با دارچین اضافه» افزود: فضای کافه به نحوی است که ناخودآگاه فرد را وادار به تفکر می‌کند و خیلی از نویسندگان و مشاهیر بزرگ در همین مکانها خلق اثر کردند و من نیز این موقعیت را مناسب برای طراحی یک ایده نمایشی و اجرای آن دیدم.

بنان با اشاره به اینکه این نمایش یک بار در سال 93 با پنج اپیزود به اجرا در آمده است، تصریح کرد: در آن مقطع من نمایش را در یک کافه به اجرا در آوردم و تماشاچیان وارد کافه می‌شدند و در حین سفارش چای، قهوه و ... بازی بازیگران را نیز که در صندلی کناریشان اجرا می‌شد می‌دیدند. امسال سعی کردم فضا را تغییر دهم و نمایش را با سه اپیزود متفاوت این بار در صحنه تئاتر به اجرا گذاشتم.

بنان در ادامه اضافه کرد: من در این نمایش به دنبال یک خط سیر دراماتیک خیلی عجیب و غریب نبودم؛ بلکه هدفم درگیر کردن تماشاگر با جو کافه و داستانهایی بود که در اطراف آنها در این فضا رخ می دهد، ضمن آنکه نگاهی نیز به دغدغه‌های نسل جوان و تفاوت نسل دیروز با امروز داشتم.

 نمایش «پای سیب با دارچین اضافه» با بازی سعید دولتی، نوید فرح مرزی، نریمان حیدری، فرشیدحاجیان، محمدحسین شهریاری، فائزه پورشعبان، امینه شیاسی، الناز بابایی، آرام باقری، پروین صفا، بهار هاشمی و ... هر شب ساعت 20 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 اجرا می‌شود.