آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با اعضای کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام در هرمزگان، امام سجاد (ع) را الگوی کاملی از اخلاق نبوی دانست و گفت: ایشان عبد صالح خدا بود که به‌دلیل عبادات و سجده‌های طولانی، به القاب سجاد و زین‌العابدین مشهور شدند.

وی با بیان این‌که باید خط‌ به خط صحیفه سجادیه مورد توجه قرار گیرد و برای همه، بویژه نسل جوان تبیین شود، ادامه داد: سخن گفتن درباره امام سجاد (ع)، اقدامی فاخر و ارزشمند است که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند زوایای مباحث و آثار پیرامون این امام همام را برای همگان روشن کند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: امروزه گستردگی و تنوع فضای مجازی موجب شده تا مخاطبان زیادی در جهان به سمت آن بروند، در حالی‌ که فضای حقیقی، همین صحیفه سجادیه است که با ارائه درست آن به جهانیان می‌توان بسیاری را به سمت آن جذب کرد.

سعیدی اظهار کرد: متأسفانه با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در برخی کشورها، دیده می‌شود که افراد در برابر یکدیگر رکوع و سجده می‌کنند، این نشان می‌دهد که صنعت و پیشرفت علمی، ارتباطی با پیشرفت حقیقی و معنوی ندارد.

وی اخلاق پسندیده را عامل محبوب شدن افراد دانست و گفت: راز موفقیت نبی مکرم اسلام (ص) در جزیره العرب، داشتن اخلاق نیکو بود که این پیامبر الهی با مکارم اخلاق توانست قلب‌ها را فتح کند و فطرت انسان‌ها را بیدار سازد.

در ابتدای این دیدار، اعضای کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام گزارشی از روند کارهای انجام‌شده ارائه کردند.