کریم اکبری مبارکه، بازیگر باسابقه‌ تئاتر و تلویزیون، با اشاره به برگزاری دومین «مهرواره‌ تئاتر ماه» (رپرتوآر تئاتر مراکز استانی حوزه هنری) گفت: مرکز هنرهای نمایشی در برگزاری رپرتوآر تئاتر شهرستان‌ها، اقدام بسیار شایسته‌ای را انجام داده. برگزاری چنین رویدادهایی حتما برای رشد تئاتر شهرستان‌ها مفید است. گروه‌های شهرستانی وقتی مورد توجه باشند و آثارشان دیده شود، انگیزه‌ بیشتری برای کار خواهند داشت.

 

وی افزود: تاکنون سه نمایش از آثار مدعو در مهرواره تئاتر ماه را تماشا کرده‌ام و باعث خوشحالی است که در حوزه هنری نمایش‌های پاک و نجیب روی صحنه می‌روند. متاسفانه در خارج از حوزه هنری شاهد اجرای نمایش‌هایی هستیم که پر از حرف‌های رکیک و زشت اند. اما می‌بینم گاه از همان نویسنده‌ها، نمایش‌هایی در حوزه هنری اجرا می‌شود که نجابت به خرج می‌دهند.

 

این بازیگر تئاتر درباره‌ کیفیت آثار حاضر در «مهرواره تئاتر ماه» اظهار داشت: کیفیت نمایش‌ها خوب است اما از تماشای نمایش «میدان مقاومت» به کارگردانی محمد جهان‌پا لذت بردم و می‌توانم از آن به عنوان نمایش باکیفیت یاد کنم.

 

وی همچنین به برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش‌های «مهرواره تئاتر ماه» اشاره کرد و متذکر شد: به طور حتم برگزاری جلسات نقد و تحلیل نمایش‌ها می‌تواند در ارتقای  کیفی آثار مثمرثمر باشد. نقاد، پلی میان تماشاگران حرفه‌ای و هنرمندان است که ضد و نقیض‌ها را متذکر می‌شود. البته برخی از هنرمندان جوان هستند که از روی جوانی و کم‌تجربگی نسبت به نقد منتقدان واکنش منفی نشان می‌دهند. خودم از جمله افرادی هستم که همواره از دوستان و همکارانم خواسته‌ام آثارم را نقد کنند. معتقدم آنکس که فقط منتظر شنیدن تعریف‌ و تمجیدها باشد، راه پیشرفت نخواهد داشت.

 

کریم اکبری مبارکه در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم برگزاری «مهرواره‌ تئاتر ماه» مستمر و ادامه‌دار باشد و در آینده شاهد آثار هنرمندان دیگر استان‌ها در حوزه هنری باشیم.

 

گفتنی است دومین «مهرواره‌ تئاتر ماه» (رپرتوآر تئاتر مراکز استانی حوزه هنری) با اجرای 9 اثر نمایشی از برگزیدگان تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، از 31مرداد تا 16مهرماه 95 به دبیری توحید معصومی در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» برگزار می‌شود.