احسان نیلی، تهیه کننده برنامه «صبح بخیر ایران»  در خصوص سختی‌های ساخت برنامه «صبح بخیر ایران» اظهار داشت: هر برنامه‌ای سختی‌های خاص خود را دارد. این برنامه نیز اولین برنامه صبحگاهی تلویزیون است و همه برنامه ریزی‌ها باید سریع انجام شود و عوامل تا ساعت پنج صبح باید آماده باشند و جدای آن که موظف به بیدار بودن هستند، باید نشاط نیز داشته باشند تا نشاط را به مخاطب انتقال دهند و این امر باعث می‌‍شود که زمان زندگی عوامل تحت تاثیر قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: همه برنامه ریزی‌ها باید تا آخر وقت روز قبل انجام شود چون زمانی برای جبران آن در ابتدای صبح نیست و ضمن اینکه حضور عوامل در دقایق ابتدایی باید توام با نشاط و طراوت باشد تا مخاطب این نشاط و انرژی را دریافت کند و طبیعی است که در این بین نظم زندگی عوامل تحت تاثیر این حضور قرار می‌گیرد. 

نیلی در خصوص آیتم مورد علاقه خود در برنامه گفت: به غیر از بخش هایی که جنبه خبری دارد به همه آیتم‌های برنامه تعلق خاطر دارم. برای مثال صبحانه را دوست دارم، یا آیتم قدیمی‌ها که قدیمی‌ترین هر چیزی را پیدا می‌کند و یا آیتم‌های مهیج و یا روستاگرد را که به مناطق مختلف کشور می‌رود. استقبال مخاطبان برنامه هم از آیتم موسیقی زیاد است. 

این تهیه کننده در خصوص تغییراتی که برنامه در پیش دارد، اظهار داشت: برنامه تا آخر شهریور ماه با همین منوال پیش می‌رود، اما ممکن است مهر ماه تغییراتی داشته باشد. 

وی درباره دیگر فعالیت های خود، گفت: قبل از برنامه «صبح بخیر ایران» مسابقه‌ای را تحت عنوان این چند نفر طراحی کرده بودم که احتمالا برای این مسابقه وارد پیش تولید شوم. این مسابقه رقابتی است بین بیننده‌های برنامه و شرکت کنندگان آن در استودیو که به صورت تولیدی ساخته می‌شود. برای این کار هنوز مجری در نظر گرفته نشده، اما حتما یکی از مجری‌های خوب تلویزیون مسابقه را اجرا خوهد کرد.