روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: این دو سینماگر نامدار سینمای ایران در کنار سه داور خارجی فیلم‌های سینمایی بخش بین‌الملل جشنواره را مورد داوری و ارزشیابی قرار می‌دهند. 
 
بر پایه این خبر؛ 14 فیلم سینمایی از ایران، سوریه، اتریش، بولیوی، عراق، لبنان، پرو، اندونزی و مراکش حضور دارند و فیلمسازانی چون: احمد بولان، اسماعیل بثبِت، پالیتو اورتگا ماتوت، محمد دراجی، می المصری، بلال خریس، عبدالعلیم طاهر،کارلوس بولادو، ابوالقاسم طالبی، مارکو نابرنیسک، عبدالحسن برزیده، نجدت انزور، محمدحسین مهدویان و باسل الخطیب در این بخش رقابت می کنند. 
 
لازم به ذکر است، اسامی سه داور خارجی که قرار است در کنار این دو سینماگر ایرانی به داوری بپردازند، متعاقبا اعلام خواهد شد. 
 
مریلا زارعی در کارگاه انتقال تجربه جشنواره فیلم مقاومت 
 
کارگاه انتقال تجربه یکی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی جشنواره فیلم مقاومت است که در آن یکی از بازیگران یا کارگردانان آثار سینمایی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس به طور مستقیم و رودررو با مخاطب به بیان تجربیات خود از بازی خود یا ساخت آن اثر می‌پردازد. 
 
این کارگاه علاوه بر جذابیت عمومی، برای علاقمندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت آن هنرمند در عرصه سینمای مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بی‌واسطه از آن سینماگر مطرح دریافت نمایند. 
 
برپایه این خبر، کارگاه انتقال تجربه قرار است با 5 چهره مطرح حوزه سینمای دفاع مقدس برگزار شود و در کارگاه 4 مهرماه که در پردیس ملت برگزار می‌شود، مریلا زارعی به فرازو نشیب‌ها، سختی‌ها و تجربیات خود در ارتباط با بازی در فیلم شیار 143 می‌پردازد و به پرسش علاقمندان پاسخ خواهد داد. 
 
فیلم سینمایی "جزیره" ساخته احمد بولان از مراکش در جشنواره مقاومت 
این فیلم روایت ابراهیم، سرباز مراکشی است که به جزیره متروکه‌ای در سواحل مدیترانه‌ای مراکش فرستاده می‌شود. ماموریت وی، کنترل قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیر قانونی است، اما درگیر بازی بزرگتری شده و مورد سوء استفاده مافوقانش برای اهداف شومشان قرار می‌گیرد. در یکی از این روزها، ابراهیم مردی بنام ممدو را کنار ساحل پیدا می‌کند. درحالیکه سعی در نجات از ساحل صخره‌ای دارند، به طور ناخواسته گرفتار یک بحران نظامی می‌شوند... این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. 
 
گفتنی است؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.